Zabezpečujú koncerty Rolling Stones aj preteky Formuly 1. Slovenská firma ukazuje ľuďom správny smer
- Rozhovor s jedným zo zakladateľov firmy Amena Smart Displays, Jurajom Melicherom
- O úspešnom produkte, ktorý bol súčasťou koncertov Eda Sheerana, Coldplay či dokonca pretekov F1
- Zoznámte sa so „zelenou“ firmou, ktorá svoje produkty navrhuje s dôrazom na šetrnosť k životnému prostrediu
- Rozhovor s jedným zo zakladateľov firmy Amena Smart Displays, Jurajom Melicherom
- O úspešnom produkte, ktorý bol súčasťou koncertov Eda Sheerana, Coldplay či dokonca pretekov F1
- Zoznámte sa so „zelenou“ firmou, ktorá svoje produkty navrhuje s dôrazom na šetrnosť k životnému prostrediu
Projekt Amena Smart Displays vznikol pred štyrmi rokmi, keď si zakladateľ Pavol Amena uvedomil počas stavania pódia na festivale potrebu dynamického šírenia informácii. Chýbalo tam podľa neho zariadenie, ktoré by vedelo informácie šíriť nenásilne a efektívne medzi ľuďmi. „Z displejov sa vyvinul komplexný bezpečnostný systém, ktorý má mnoho funkcií a vie pomôcť aj pri evakuáciách a náhlych varovaniach.
Medzi našich aktuálnych klientov patria organizátori Formuly 1, MotoGP alebo DTM. Takisto spolupracujeme so švajčiarskou políciou alebo svetovou koncertnou jednotkou Live Nation, kde sme dodávali systém na koncerty hudobníkov a kapiel ako Coldplay, The Rolling Stones, Robbie Williams, Ed Sheeran, či Guns N‘ Roses“, dodáva business development a client relationships manager Juraj Melicher. S Jurajom sme sa rozprávali o príbehu firmy, víziách do budúcnosti aj o tom, ako im Slovak Business Agency pomáha úspešne podnikať.
Kde ste prišli k nápadu smart displays? Aké boli vaše začiatky?
Pavol Amena, CEO spoločnosti Amena Smart Displays študoval robotiku a popri škole robil na podujatiach a pomáhal stavať pódiá. To bol základ toho, ako sa dostal do tohto odvetvia. Ja som mal tiež technické zázemie, študoval som strednú školu elektrotechnickú a neskôr som išiel do Rakúska študovať business consulting. Popri škole som začal robiť vlastný festival pri Trenčíne, no keďže sa konal na kúpalisku, ktoré neskôr skrachovalo, nemal som možnosť v tom pokračovať. Obaja máme radi podujatia, čo patrí k neoddeliteľnej časti našej práce, takže ak by nás to nebavilo, nemohli by sme to robiť.
Ako sa vaše smart displeje vyrábajú?
Displeje vyrábame kompletne na Slovensku. Pavol začínal v malej garáži v bratislavskom Ružinove, teraz máme veľký sklad a dielňu v Novom Meste, neďaleko Polusu. Dôležité je tiež spomenúť, že sa jedná o malosériu, takže v podstate každý displej je ručná výroba. Výrobný proces je do značnej miery Pavlova aktivita.
Niekedy sme robili kusovo, teraz sa však snažíme optimalizovať výrobu podľa potreby a dopytu a vyrábať v malej sérii (napr. po 5 kusoch). V tom prípade je celý proces efektívnejší a tiež vieme využiť aj pomoc brigádnikov, študentov a občas aj členov rodiny.
V čom je vaša technológia výnimočná?
Svojou flexibilitou a jednoduchosťou ovládania. Sme jediná spoločnosť v Európe, ktorá ponúka takéto produkty a dopĺňa ich operatívnymi službami a kompletným servisom, od inštalácie, až po prevádzku na podujatiach. Celá naša filozofia je postavaná na flexibilite, čo je najpodstatnejší faktor pri organizácii podujatí.
To sa odráža na našom prístupe k práci a schopnosti riešiť veci okamžite a za chodu a aj na dizajne samotných zariadení. Dôvod, prečo s nami robia naši klienti radi je, že máme iný prístup k práci – neponúkame produkt, ale kompletnú službu s poradenstvom a operatívou na podujatí.
Tvrdíte, že vaše smart displeje sú „eco-friendly“. V čom to spočíva?
Sme zelená firma a robíme všetko eco-friendly. Nemáme diesel generátor na poháňanie našich smart displejov a naše zariadenia sú napájané batériami a solárnou energiou. Niektoré z našich displejov využívajú solárne nabíjanie batérii, čo majú veľmi radi v Rakúsku, keďže nepotrebujeme na displejoch na diaľnici meniť batériu ani počas piatich dní, takže tým zvyšujeme aj bezpečnosť a šetríme organizátorovi rozpočet. Navyše, je to náš príspevok k ekologickým riešeniam.
Ed Sheeran, Coldplay, Formula 1, Depeche Mode, Vienna City Marathon, Electric Love, Grape Festival. Ako ste sa dostali na takéto veľké podujatia k svetoznámym menám?
Za každým klientom je iný príbeh, ale ak by som to mal zovšeobecniť, bolo to hlavne vytrvalosťou v kontaktovaní klientov a zároveň snahou, aby bol každý klient spokojný. Naše meno sa tak začalo šíriť v kruhoch organizátorov podujatí a postupným získavaním dobrých referencií sme sa dostali do povedomia takých veľkých promotérov akým je napríklad Live Nation. Spolupráca s Live Nation začala na koncerte Depeche Mode v Bratislave, kde si nás aj vďaka Tomášovi Markovi všimli ľudia z Live Nation Poľsko a Maďarsko. Následne sme spolu spravili niekoľko koncertov (opäť Depeche Mode a následne Guns`n`Roses a Coldplay).
Na svojej ceste za úspechom vám pomohol aj startupový program agentúry SBA. Ako táto spolupráca prebiehala?
SBA nám vždy pomáhala a aj naďalej pomáha. Vďaka nim teraz ideme na Eurosonic, kde budeme mať možnosť prezentovať náš produkt a našu firmu. Program SBA pre nás znamená veľa, akoby sme mali druhého investora, ktorý nám platí výstavy a marketing, ktoré by sme si inak nemohli dovoliť. Účasť na výstavách je pre nás veľmi dôležitá, takže sme vďační za podporu SBA.
Odporučili by ste startupový program Startup Sharks aj ďalším inovatívnym podnikateľom?
Odporúčam to všetkým, ktorí to môžu využiť. No odporúčam im, aby to využili rozumne a nie bezhlavo.
Slovenská firma Amena Smart Displays prerazila s unikátnymi smart displejmi aj za hranicami Slovenska. Práve na podporu cezhraničného podnikania je zameraný aj projekt CORD, v ktorom môžete vyplniť DOTAZNÍK pre potenciálnych podnikateľov, ženy podnikateľky alebo malé a stredné podniky (MSP). Pomôžete tak získaniu užitočných informácií pre podporu cezhraničných podnikateľských aktivít.