Začala malým experimentom, dnes má miliónovú firmu. Martina dobýja trh ručne vyrábanou kozmetikou

  • Pred 14 rokmi sa zamilovala do výroby prírodnej kozmetiky
  • Dnes vedie úspešnú firmu s tržbami takmer 2 milióny eur
Martina Dudová
Archív/Martina Dudová
  • Pred 14 rokmi sa zamilovala do výroby prírodnej kozmetiky
  • Dnes vedie úspešnú firmu s tržbami takmer 2 milióny eur

Počas doktorandského štúdia chémie objavila vášeň pre tvorbu šperkov a dekorácií. Náhodou jej však v ponuke jedného z dodávateľov padol do oka kreatívny set na výrobu vlastného balzamu na pery. Povedala si, že to jednoducho musí vyskúšať. Od tej chvíle sa zamilovala do výroby vlastnej kozmetiky.

Ing. Martina Dudová PhD. si ako chemička uvedomovala, že nie všetko, čo nanášame na našu pokožku, je vždy prospešné. „Predtým som používala dobre známe katalógové značky a nevedela som, ako sa poriadne starať o pleť. Chcela som vyskúšať niečo nové, čo nebolo v drogériách. Prekážalo mi, že všetko je prehnane voňavé a farebné, čo pre našu pokožku nemá žiadne benefity, práve naopak.“

Spokojnosť zákazníkov na prvom mieste

Svet prírodnej kozmetiky ju úplne očaril. Keď jej prvé pokusy získali pozitívnu spätnú väzbu, rozhodla sa posunúť ďalej a vytvoriť produkty pod vlastnou značkou – s dôrazom na jednoduché a čisté zloženie, bez zbytočných farbív či parfumácií.

Dnes vedie úspešnú firmu Kvitok®, ktorej tržby minulý rok dosiahli 1,75 milióna eur, s čistým ziskom 777-tisíc. Pre Dudovú je však dôležitý iný parameter – a to spokojnosť zákazníkov.

„Postaviť biznis na číslach nie je podľa mňa dlhodobo udržateľné, ak zákazníci nebudú spokojní s kvalitou Kvitku. Pre mňa Kvitok® nie je biznis – je to môj splnený sen. Môžem robiť to, čo ma baví, mám skvelých priateľov v tíme, na ktorých sa môžem vždy spoľahnúť, pracujem s manželom Matúšom, takže zdieľame spolu všetky radosti a delíme si starosti.“

Ako tiež sama priznáva, život podnikateľky nie je vždy jednoduchý – je aj plný neúspechov. Niektoré problémy sa dajú vyriešiť pomerne ľahko, iné sú oveľa náročnejšie. Počas budovania značky sa dokonca ocitla v situácii, keď uvažovala o úplnom ukončení výroby.

  • Ako prebieha vývoj a výroba produktov?
  • Akým problémom musela v začiatkoch čeliť?
  • Ako sa jej podarilo dosiahnuť miliónové tržby?
  • Čo by poradila mladým podnikateľom?

S výrobou kozmetiky si začala už počas štúdia. Čo bolo pre teba najväčšou výzvou pri prechode z malého študentského projektu k etablovanej spoločnosti?

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia Zabezpečené šifrovaním
Trust pay Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.
Zdroj: Martina Dudová

Najnovšie videá

Trendové videá