Začni pracovať v metropole Slovenska so 4-tisícovým bonusom. Odmenia aj už zamestnaných

  • Dopravný podnik mesta Košice ponúka náborový i stabilizačný príspevok
  • Rozprávkové bonusy majú výšku tisícok eur
vodič autobus
Ilustračná fotografia Freepik/serhii_bobyk
  • Dopravný podnik mesta Košice ponúka náborový i stabilizačný príspevok
  • Rozprávkové bonusy majú výšku tisícok eur

Vodiči autobusov v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK) začnú dostávať náborový a stabilizačný príspevok. Spoločne sa na tom dohodli predstavitelia ich odborov s vedením mesta Košice a DPMK. Mestský dopravca si od tohto kroku sľubuje zvýšenie atraktivity povolania vodiča. Informovala o tom Jana Poľová z referátu marketingu a styku s verejnosťou mesta Košice.

Stabilizačný príspevok vo výške 1 500 eur sa bude po častiach vyplácať všetkým vodičom autobusov, ktorí podpíšu dohodu o jeho poskytnutí a odpracujú v DPMK tri roky. Na základe toho im po odpracovaní každého roka bude vyplatených po 500 eur. Premiérovo sa tak stane v roku 2025.

Náborový príspevok vo výške 4 000 eur bude vyplácaný novoprijatým vodičom autobusov, ktorí podpíšu dohodu o jeho poskytnutí a nastúpia do DPMK po 1. februári tohto roka. Prvých 1 000 eur dostanú už hneď v úvodnej výplate, zvyšok bude postupne rozdelených po odpracovaní každého z troch rokov a to vo výške 1 000 eur.

Košický primátor Jaroslav Polaček ocenil prácu vodičov a ďalších zamestnancov, ktorí sa aj napriek náročným podmienkam dokážu starať o bezpečnú jazdu cestujúcich mestskou hromadnou dopravou. V spolupráci s vedením DPMK a odborármi podľa neho našli riešenie, vďaka ktorému zvýšia záujem o toto povolanie.

„Okrem modernej a ekologickej MHD sme sa zaviazali aj k zlepšovaniu pracovných a sociálnych podmienok našich zamestnancov. Som rád, že sme mohli spustiť ďalší motivačný program, ktorý ocenia stovky súčasných a budúcich vodičov v našom DPMK,“ zdôraznil Polaček.

Skrátiť sa má prax pri vedení vozidiel s právom prednostnej jazdy

Nový stabilizačný príspevok sa má podľa povereného generálneho riaditeľa DPMK Romana Danka týkať zhruba 330 vodičov a náborový príspevok asi päťdesiatky vodičov.

Vozidlo s právom prednostnej jazdy skupiny C1 bude môcť viesť aj vodič s jednoročnou praxou vo vedení tohto typu vozidla. V súčasnosti sú to dva roky. Vyplýva to z novely zákona o cestnej premávke, ktorú v utorok schválili poslanci Národnej rady (NR) SR. Zmeny sa týkajú vozidiel integrovaného záchranného systému.

Potreba úpravy vychádza podľa predkladateľov z aplikačnej praxe, keď sa zmenila hmotnosť najmä pri vozidlách integrovaného záchranného systému. „Doposiaľ boli konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kilogramov (kg), v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva SR celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg,“ uviedli v dôvodovej správe k návrhu.

Šoférka v aute, vedenia motorového vozidla, šoférovania auta
zdroj: Archív Canva

Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe. Po novom sa bude vyžadovať vek vodiča 21 rokov, prax aspoň dva roky vo vedení motorového vozidla v kategórii B, následne je vodičovi umožnené viesť vozidlo s právom prednostnej jazdy a následne vodič po získaní oprávnenia pre kategóriu C1 vyžaduje ďalší rok vodičskej praxe v tejto kategórii.

„A až po týchto lehotách by mohol viesť vozidlo v kategórii C1 s využitím práva prednostnej jazdy,“ vysvetlili predkladatelia. Nová legislatíva by mala byť účinná od 1. apríla.

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroj: TASR

Najnovšie videá

Trendové videá