Zamestnanci slovenského letiska dávajú hromadnú výpoveď. Tvrdia, že šikana riaditeľa sa nedá vydržať
- Zamestnanci popradského letiska podávajú výpovede
- Vadí im správanie riaditeľa, ktorý sa „tvári, ako keby mu letisko patrilo“
- Ten však tvrdenia poprel
- Zamestnanci popradského letiska podávajú výpovede
- Vadí im správanie riaditeľa, ktorý sa „tvári, ako keby mu letisko patrilo“
- Ten však tvrdenia poprel
Zamestnanci spoločnosti Letisko Poprad Tatry, a. s., sa rozhodli hromadne podať výpovede. Zoberú ich späť len po splnení jednej podmienky, a tou je okamžité odvolanie výkonného riaditeľa a predsedu predstavenstva letiskovej spoločnosti, Petra Dujavu.
Absurdná situácia
Informovala o tom v piatok Základná organizácia Integrovaného odborového zväzu na popradskom letisku v otvorenom liste zamestnancov ministrovi dopravy a výstavby Andrejovi Doležalovi (nom. Sme rodina).
Svoje rozhodnutie zástupcovia zamestnancov zdôvodnili dlhodobou šikanou a arogantným prístupom riaditeľa spoločnosti, „pretože stratil posledné kúsky rešpektu a dôvery kolektívu zamestnancov“.
Po dvoch rokoch od výmeny vedenia letiskovej spoločnosti je podľa kolektívu zamestnancov už situácia neúnosná. Tvrdia, že letisko síce vykazuje dobré výsledky, no zvnútra prichádza k rozvratu spoločnosti.
„Riaditeľ nastúpil na letisko s tým, že to je jeho letisko, a tak sa aj správa, tak hospodári s verejným majetkom nás všetkých, no čo je horšie, situácia je zo dňa na deň horšia,“ uvádza sa v otvorenom liste.
Celú absurdnú situáciu podľa zamestnancov najlepšie vykresľuje vstupná rampa na letisko, kde visí fotka riaditeľa, „aby všetci pri príchode do práce videli, koho je to letisko“.
Z popola
Je však pravdou, že pod vedením Dujavu sa popradské letisko zmenilo takmer na nepoznanie. Do jeho nástupu letisko sprostredkovalo ročne len veľmi málo letov, napríklad v roku 2014 ich bolo 6 200, píše VisitPoprad. Najúspešnejším rokom pred príchodom nového generálneho riaditeľa bol rok 2018, s číslom 8 200.
„V roku 2021 to bolo viac ako 11-tisíc leteckých pohybov, čo predstavuje až 35 % nárast od najúspešnejšieho roka. Lietalo sa do destinácií ako je Malaga, Tel Aviv, Dubaj, Pisa, Linz, Bautzen, Salzburg, Klagenfurt, Geneva, Warsawa, Kazaň, Karlové Vary, Ostrava, Praha, Zadar, Split, Bratislava a do ďalších miest v západnej Európe,“ pochválil sa svojím úspechom Dujava v rozhovore.
Letisko si zažilo aj viac symbolické úspechy v podobe akcií organizovaných v areáli či privítania veľkých domácich, ale aj svetových mien. V Poprade napríklad pristála aj jedna z najlepších svetových lyžiarok Mikaela Shiffrinová, ktorá letisko hneď po pristátí a pohľade na panorámu Tatier poctila slovami „o môj bože“.
Poprad si za svoju destináciu zvolili aj mená ako Michelle Gisinová, Wendy Holdenerová, Lara Gutová-Behramiová a aj slovenská šampiónka Petra Vlhová.
Medzi eventy, ktoré si letisko zvolili, zase patrí natáčanie medzinárodného video Redbull – From Castle to Castle, koncert Kontrafaktu či natáčanie videa pre jedného z najväčších výrobcov hračiek na svete – Mattel.
Chybu si nepripúšťa
Zdá sa teda, že letisku sa skutočne darí. Prečo sa teda zamestnanci sťažujú a odmietajú pokračovať vo svojej práci, kým súčasný riaditeľ neodstúpi? Na názor sme sa rozhodli spýtať samotného Petra Dujavu.
Na naše otázky nám prostredníctvom e-mailu poskytol stručné stanovisko. „Po mojom nástupe na letisko sa spoločnosť nachádzala v zložitej ekonomickej situácii. Zaviedol som sériu zmien a opatrení, ktoré vyústili do významnej premeny letiska, ako aj po rokoch k zeleným číslam,“ tvrdí Dujava.
Za sťažnosťami zamestnancov vidí obyčajnú neschopnosť prispôsobiť sa. „Vždy, keď zavádzate zmeny, hlavne tie nepopulárne, ktoré súvisia aj so znižovaním nákladov, nájde sa časť ľudí, ktorí sú zo subjektívnych dôvodov nespokojní,“ vysvetľuje.
Dodáva, že „letisko spolupracuje s množstvom šikovných ľudí“, ktorí s jeho spôsobom vedenia nemajú problém, no nájdu sa aj takí, „ktorým zmeny, ktoré zaviedol, evidentne nevyhovujú“. Správu o hromadnom podávaní výpovedí si však k srdcu neberie, keďže podľa jeho slov „prišla anonymne“ a ide len o „diskreditáciu jeho osoby“.
„Som manažér a dostal som za úlohu dostať letisko z dlhoročných strát do zisku, a to sa aj podarilo. Túto správu považujem, v zmysle spôsobu podania, za irelevantnú,“ podčiarkol.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: SITA, VisitPoprad