Zara mení logo, ľudia si z neho robia posmešky a vytvárajú jeho ďalšie verzie

  • Minimalisti aj hľadači pokladov vo fashion stánkoch pozor
  • Vaša obľúbená značka sa rozhodla pre zmenu
  • ZARA mení svoje logo
Facebook Zara
  • Minimalisti aj hľadači pokladov vo fashion stánkoch pozor
  • Vaša obľúbená značka sa rozhodla pre zmenu
  • ZARA mení svoje logo

Obľúbená značka všetkých módnych blogerov, zlatá stredná cesta medzi lacnými značkami a houte couture, ZARA, si začiatkom roka pripravila pre svojich fanúšikov novinku. Rozhodla sa pozmeniť svoje logo. Po ôsmich rokoch sa k sebe jednotlivé písmenká „nenápadne“ priblížili.

Zobraziť celú galériu (1)
zdroj: Facebook Zara

Marketéri si zmenu okamžite všimli a keďže samotné logo tvorí len jednoduchý nápis, na mieste je zamyslenie sa nad podobnosťou s fontom ďalšieho ikonického brandu, Harper´s Bazaar. Veď posúď sám.

Por que? Seria agora BAZARA ou ZABA? #zara #zaranewlogo

Príspevok, ktorý zdieľa Maya Mattiazzo (@mayams),

Za 45 rokov svojho fungovania na trhu ZARA mení svoje logo len po druhýkrát. V roku 2010 sa font rozšíril, dnes naspäť zblížil. Za malý rozruch môžu dizajnéri reklamnej agentúry Baron&Baron a práve tí stoja aj za logami spomínaného magazínu, Interview Magazine či Madoninej knihy s názvom Sex.

Na internete nové logo vyvolalo diskusie ľudí – niektorým sa nepozdáva a vtipkujú, že v roku 2030 budú už všetky písmená z loga pokope, mnohí ho, ako píšeme vyššie, prirovnávajú k logu dámskeho magazínu.

Biznis vo veľkom

Značka ZARA patrí do koncernu Inditex spolu s ďalšími známymi menami ako Pull & Bear alebo Massimo Dutto. 60 % akcií tu vlastní jeden z najbohatších ľudí Európy (a sveta zároveň), Amancio Ortega, ktorého súčasný majetok Forbes odhaduje na približne 61 miliárd dolárov. Niet sa čo čudovať, že jeho majetok sa tak rozrastá. Len vďaka svojim akciám si má ročne zarobiť približne 400 miliónov. 82-ročný podnikateľ však okrem fashion priemyslu vášnivo investuje aj do realít.

Kritika za fast fashion a iné omyly

Hoci značku pravidelne nosia napríklad najväčšie hviezdy britskej kráľovskej rodiny Kate Middleton a Meghan Markle, ZARU často verejnosť kritizuje za svoju filozofiu fast fashion, no nezabúda sa ani na staré hriechy.

V roku 2007 ZARA urobila veľký prešľap kabelkou, na ktorej bol vyšívaný hákový kríž, tričko s označením „biela je nová čierna“ či bielomodrý pásikavý top so žltou hviezdou pripomínajúci väzenské uniformy obetí holokaustu. Stále to však zákazníkov od nákupov neodrádza a ZARA patrí do TOP 50 najhodnotnejších brandov sveta.

Zdroj: fashionunited.uk

Najnovšie videá

Trendové videá