Zdeněk Pohlreich otvára v Bratislave podnik za 100-tisíc eur: „V meste si viete dať dobrý burger, ale nie výborný“
- Známy český šéfkuchár Zdeněk Pohlreich rozširuje svoje gastronomické aktivity aj na Slovensko
- V Bratislave čoskoro otvorí novú pobočku

- Známy český šéfkuchár Zdeněk Pohlreich rozširuje svoje gastronomické aktivity aj na Slovensko
- V Bratislave čoskoro otvorí novú pobočku
Milovníci kvalitných burgerov, zbystrite pozornosť. Do Bratislavy prichádza nová gastrodestinácia, ktorá si už v Česku získala množstvo fanúšikov. Mama’s BURGER, rodinný podnik bratov Kaňákovcov, ktorý sa preslávil vďaka šou „Áno, šéfe!“ a spolupráci so Zdeňkom Pohlreichom, otvorí svoju prvú slovenskú pobočku, no presné miesto zatiaľ nie je známe.
„Koncept Mama’s je jedinečný a máme za to, že chýba koncept, kde je záruka skvelých receptov a chutí, ktoré v Bratislave nie sú. Mama’s to nie je len 5-6 druhov burgrov, ale neustále tvoriace sa špeciály v ponuke,“ vysvetľuje Vladimír Vrábel z Mama’s BURGER.
Príbeh Mama’s BURGER je ako z filmu. Bratia Jan a David Kaňákovci začínali skromne s food truckom v uliciach Ostravy, ktorý spočiatku nepriťahoval toľko pozornosti, ako dúfali. Nevzdali sa však a rozhodli sa rozšíriť ponuku o vlastné ručne vyrábané hamburgery. A to bol začiatok ich úspechu.
„Ľudia začali milovať naše jedinečné burgery a ich nadšenie nás posúvalo vpred,“ píšu na svojom webe bratia Kaňákovci, ktorí postupne získavali povesť tvorcov chutných a cenovo dostupných burgerov. Túžba po rozvoji ich priviedla k otvoreniu vlastného bistra v srdci Ostravy.
Zlomový bod
Osud podnikania sa dramaticky zmenil v roku 2017, keď sa bratia stali hviezdami televíznej šou „Áno, šéfe!“. Uznávaného šéfkuchára Zdeňka Pohlreicha ich burgery nadchli natoľko, že im udelil tri hviezdy a prilákal tak záujem verejnosti.
Pohlreich sa neskôr stal ich mentorom a v novom koncepte Mama’s produktov a franšíz aj ich spoločníkom. To, čo začalo ako sen, sa premenilo na realitu plnú vášne a úspechu. Mama’s Bistro sa stalo symbolom kvality, rodinných hodnôt a neustáleho úsilia o dokonalosť.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
V Českej republike si vybudovali silné meno na burgrárenskej scéne a rýchlo sa stali jednou z najobľúbenejších burgární. Aktuálne majú 3 fungujúce prevádzky v Ostrave, Brne a Olomouci. O iných českých mestách sa zatiaľ len špekuluje.
V rámci franšízovej siete zaznamenávajú predaj burgerov v stovkách denne na jednej prevádzke – niekde 120, inde až 250, prezrádza Vladimír.
Teraz prichádza Mama’s BURGER aj do Bratislavy. Slávnostné otvorenie novej gastrodestinácie je predbežne naplánované na 31. mája 2025, pričom presný dátum organizátori potvrdia alebo spresnia týždeň vopred. Rovnako aj miesto bude oznámené spolu s finálnym dátumom.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Do otvorenia novej prevádzky investovali cez 100-tisíc eur. Napriek silnej burgrárenskej scéne v Bratislave veria, že uspejú: „V Bratislave je viac skvelých miest, kde si viete dať dobrý burger, ale nie výborný. Naše burgre majú skvelú receptúru od lahodných žemlí cez výberové mäso, kde máte pocit, že mäsiar snáď dodal pomletú sviečkovicu. Mäso pochádza výlučne z výberového chovu v Česku,“ povedal pre Startitup Vladimír.
Plány na expanziu
Po úspechu v Česku sa bratia Kaňákovci rozhodli rozšíriť svoj koncept aj do ďalších miest. Okrem klasických bistier ponúkajú aj franšízy v podobe mobilných kontajnerov „Street corner“ a „Classic bistro“.
„Cenovo dostupné burgery tak prinesú chuť Mama’s Bistra do viacerých miest a potešenie pre všetkých,“ sľubujú zakladatelia. Ich cieľom je vybudovať silnú sieť podnikov, ktoré budú známe svojou kvalitou a jedinečnou chuťou.
Ak patríš medzi milovníkov kvalitných burgerov, určite si nenechaj ujsť otvorenie prvej bratislavskej pobočky Mama’s BURGER.
Zdeněk Pohlreich
Zdeněk Pohlreich (1957) je jednou z najvýraznejších osobností českej gastronómie a televíznych obrazoviek. Stal sa šéfkuchárom a majiteľom viacerých úspešných reštaurácií, vrátane známeho pražského podniku Café Imperial. Širokej verejnosti sa zapísal do povedomia najmä vďaka televíznym šou ako „Ano, šéfe!“, „Teď vaří šéf!“ či „Šéf na grilu“, kde sa preslávil svojím priamočiarym prístupom, nekompromisnou kritikou a snahou o zvýšenie kvality českej gastronómie.
Okrem televíznej tvorby vydal niekoľko kuchárskych kníh a v posledných rokoch rozširuje svoje podnikateľské aktivity aj do oblasti franšízových konceptov, ako je napríklad Mama’s BURGER, kde spája svoje odborné znalosti s podnikateľským potenciálom mladých gastronadšencov.
Čítajte viac z kategórie: Food biznis
Zdroj: Mama‘s Burger