Značky na Slovensku geniálnym spôsobom reagujú na banán vydražený za vyše 100-tisíc eur, ktorý baví svet
- Nevšedné umelecké dielo vydražené za astronomickú sumu vyvolalo v spoločnosti rozruch
- Záujem ľudí o banán prilepený na stenu kreatívnym spôsobom využilo aj niekoľko značiek
- Nevšedné umelecké dielo vydražené za astronomickú sumu vyvolalo v spoločnosti rozruch
- Záujem ľudí o banán prilepený na stenu kreatívnym spôsobom využilo aj niekoľko značiek
Banán použitý v umeleckom diele Taliana Maurizia Cattelana, predali podľa informácií bbc.com za 120-tisíc dolárov (v prepočte zhruba 108 200 eur). Jeho dielo s názvom Comedian tvoril čerstvý banán prilepený páskou na stene. Vystavovala ho galéria Perrotin na umeleckom veľtrhu Art Basel v Miami.
Rodák z Gruzínska pokojne prišiel k dielu, banán odlepil zo steny, ošúpal ho a zjedol, pričom prekvapeným návštevníkom oznámil, že je to jeho umelecké predstavenie. „Hladný umelec,“ skonštatoval.
Riaditeľka galérie Peggy Leboeuf, ktorá do jeho „predstavenia“ zasiahla, neskôr pre BBC povedala, že ho požiadali, aby odišiel. „Nezatkli ho. Máme jeho kontakt a všetko, takže môžeme ísť ďalej, ale nemyslím, že to urobíme,“ vyjadrila sa.
Dielo údajne sprevádza certifikát pôvodu, ktorý dovoľuje, aby majitelia banán v prípade potreby vymenili. Galéria tak aj spravila, no ten náhradný už po výmene strážili policajti.
Tento incident si všimli aj svetové média, o rozruch tak bolo veľmi rýchlo postarané. Impulzívne značky sa rozhodli z tohto virálu vyťažiť maximum. Na rozruch okolo obyčajného banánu prilepeného páskou ku stene veľmi trefne reagovala IKEA Slovensko.
https://www.facebook.com/IKEABratislava/photos/a.129605327140126/2191311017636203/?type=3&theater
„Umenie v podobe banánu prilepeného k stene sa vydražilo za 120 000 dolárov. Buďte vo výbere pásky ešte štýlovejší a praktickejší. Možno vám ho potom nikto nezje!” hlási vo svojom poste na Facebooku.
Svoju príležitosť si nenechala ujsť ani Popradská káva, ktorá predstavila banán prilepený páskou nie k stene ale šálke na kávu.
https://www.facebook.com/Popradska/photos/a.133931210041481/2293847910716456/?type=3&theater
„Čo poviete na naše umelecké dielo? Podľa nás je na nezaplatenie! A ak budete mať chuť, pokojne ho môžete zjesť či vypiť,” píše značka na svojej facebookovej stránke.
Takzvaný „realt time marketing” využil aj Carrefour, ktoý na stenu páskou neprilepil len ich bio banán ale aj mrkvu.
https://www.facebook.com/bittnerprint/photos/a.10152266026012676/10156502814197676/?type=3&theater
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy