Známa automobilka čelí kríze: Budúcnosť jednej z fabrík visí na vlásku, odmieta ponuky na odkúpenie

  • Spoločnosť Audi odmietla ponuky
  • Nemecká značka Audi patrí k top predajcom
auto, Audi, Bratislava
Ilustračná fotografia Pixabay/MarleneBitzer
  • Spoločnosť Audi odmietla ponuky
  • Nemecká značka Audi patrí k top predajcom

Audi je nemecká značka, ktorá patrí pod koncern Volkswagen Group. Už niekoľko desaťročí je synonymom pre luxus, výkonnosť a technickú dokonalosť. Mnoho ľudí ju radí medzi vedúcich výrobcov prémiových áut.

Spoločnosť Audi ponúka širokú škálu automobilov, ako napríklad elegantné sedany, robustné SUV až po športové kupé. Vozidlá v sebe spájajú najnovšie technológie spoločne s originálnym dizajnom. Značka nie je len pre milovníkov luxusu, ale aj pre tých, ktorí radi zažívajú adrenalín z jazdy.

Ohrozená fabrika v Bruseli

Prémiová značka Audi nevybrala vhodného investora pre továreň, ktorá sa nachádza v Bruseli. Táto fabrika sa venuje výrobe elektromobilov. Ako uvádza portál Pravda.sk, vzniká tak riziko, že by sa továreň mohla zavrieť.

Celý proces odkúpenia fabriky však vyzerá veľmi zvláštne. Spoločnosť totiž dostala 26 ponúk na odkúpenie, no všetky však odmietla. Naskytá sa tu preto otázka, či to továreň myslí s predajom naozaj vážne.

Ako píše portál euronews.com, Audi v hlavnom meste Belgicka montuje elektrické SUV. Cena tohto auta je 80 000 eur, čo je pre záujemcov z Európy veľmi drahé. Hovorí sa, že v roku 2025 sa fabrika presunie do Mexika.

„Výrobcovia áut chceli s elektrickými vozidlami hneď zarobiť veľké zisky a neakceptovali, že prechodná fáza bude generovať menej dividend a ziskov. Takže všetko vsadili na veľké, veľmi luxusné, veľmi drahé modely, ktoré si európski občania nemôžu dovoliť. A tak máme teraz v Európe nadprodukciu, a preto chcú skupiny ako Volkswagen zavrieť továrne v Belgicku a Nemecku,“ povedal pre Euronews Hillal Sor, odborár z Metallos FGTB.

Čo bude s fabrikou v Bruseli? 

Riaditeľ pre komunikáciu továrne Peter D’hoore informuje, že stoja pred dvomi možnosťami. Jednou z nich je predať továreň inému výrobcovi áut. Druhá možnosť je, že sa továreň prestaví a bude vyrábať iné modely.

Tvrdí však, že žiadne riešenie nie je jednoduché. Návrhy, ktoré obdržala spoločnosť, sa nezhodovali s kritériami Volkswagenu. „Len jeden potenciálny investor súhlasil s prepracovaním svojej ponuky a teraz na to bude mať nejaký čas. Je pre nás dôležité, aby na tomto mieste zostalo zamestnaných čo najviac ľudí,“ povedal riaditeľ pre komunikáciu.

V Bruseli fabrika zamestnáva vyše 3 000 ľudí. Zamestnanci žiadajú, aby spoločnosť nevyberala najvyššiu ponuku, ale aby ju predala niekomu, kto zaručí, že vznikne viac nových pracovných miest.

Za posledných osem mesiacov sa v Európskej únii predalo približne 902 000 elektrických áut. Z celkového počtu predaných áut je to iba 12,6 %. Stále sa viac kupujú autá so spaľovacím motorom.

Belgické odbory sa však nechcú vrátiť len k výrobe áut, ktoré sú na spaľovacie motory. Preto žiadajú viac verejných financií pre sektor, ktorý je ekologickejší. Poslancom, ktorí prišli fabriku navštíviť, povedali o svojich problémoch.

Zdroje: Pravda, Euronews

Najnovšie videá

Trendové videá