Známa drogéria prichádza na Slovensko: Vieme, kedy otvorí svoju prvú kamennú predajňu
- Prvú kamennú predajňu otvorí drogéria už čoskoro
- Vlastní ju majiteľ obchodného reťazca Biedronka

- Prvú kamennú predajňu otvorí drogéria už čoskoro
- Vlastní ju majiteľ obchodného reťazca Biedronka
Na Slovensku sa čoskoro objaví nová značka. Sieť drogérií Hebe, ktorá patrí majiteľovi obchodného reťazca Biedronka, otvorí svoju prvú kamennú predajňu.
Pred pár mesiacmi Hebe začala pôsobiť v Česku, kde otvorila svoju prvú pobočku. Tomuto kroku predchádzalo spustenie e-shopu. Podobný model rozširovania sa chystá aj na Slovensku.
Ako sme ťa informovali, už je tomu viac ako rok, kedy vstúpila spoločnosť na slovenský trh s online predajom. Koncom novembra potvrdila, že plánuje otvoriť kamenné predajne.
„V budúcnosti plánujeme na Slovensku otvoriť maloobchodné predajne,“ zaznelo pred pár mesiacmi v stanovisku spoločnosti.
Podľa informácií portálu tvnoviny.sk by mali prvú predajňu otvoriť už čoskoro. „Prvú predajňu na Slovensku plánujeme otvoriť ešte tento rok,“ uviedla pre tvnoviny.sk spoločnosť.
Spoločnosť nechcela konkretizovať lokalitu, ale s ohľadom na český model, kde otvorila svoju prvú prevádzku v Prahe, by sa mala na Slovensku orientovať na Bratislavu.
Do ich portfólia patrí aj Biedronka
Hebe, založená v Poľsku v roku 2011, prevádzkuje viac ako 300 kamenných predajní po celej krajine. Na webe Hebe.com nájdete cez 20-tisíc kozmetických produktov od rôznych značiek.
Na slovenskom drogistickom trhu dominujú dm drogerie markt, 101 Drogérie a drogérie Teta.
Zaujímavosťou je, že Hebe patrí pod medzinárodnú korporáciu Jeronimo Martins, ktorá vlastní aj obchodný reťazec Biedronka. Jeho príchod na slovenský trh sa očakáva už na konci tohto roka.
Na Slovensko mieri aj populárny fastfood >>>
Americký reťazec rýchleho občerstvenia Five Guys, založený v roku 1986 v Arlington, Virginia, plánuje svoje expanzie aj do susedných krajín. Tento reťazec je známy hlavne vďaka svojim hamburgerom a hranolkám pripravovaným v arašidovom oleji.
Hlavné mesto jedného z našich severozápadných susedov je jednou z hlavných cieľových lokalít pre budúce expanzie Five Guys. Slovensko by tiež malo prísť na rad v najbližších rokoch.
Z Arlingtonu sa značka rozrástla na celosvetovú sieť s viac ako 1 800 pobočkami. Ako sme už informovali v tomto článku, dve z jeho európskych pobočiek si môžeš pozrieť vo Viedni, priamo v centre mesta.
S vysokou pravdepodobnosťou sa svojej prvej pobočky dočká aj Česko. Nadnárodný investičný holding Monterock International, ktorý sa sústredí na oblasti nehnuteľností, pohostinstva a gastronómie, kúpil luxemburskú firmu FG Central Group. Tá doposiaľ držala franšízové práva na značku Five Guys v krajinách stredovýchodnej Európy a stojí aj za pobočkami Five Guys v Rakúsku.
Monterock tak koncom októbra získal možnosť posunúť rozvoj siete prevádzok na vyššiu úroveň. Nové reštaurácie by mohli pribudnúť v Rakúsku, Poľsku, Maďarsku, v Česku i na Slovensku. Spoločnosť totiž Prahu zaradila do zoznamu hlavných destinácií, na ktoré sa chce zamerať prioritne.
Tempo zdražovania potravín spomalilo
Spotrebiteľské ceny tovarov a služieb vzrástli vo februári oproti januáru o 0,5 %. Medziročná inflácia dosiahla 3,4 %, čo je hlboko pod maximom z prelomu rokov 2022 – 2023, keď sa inflácia držala štyri mesiace nad úrovňou 15 %. Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.
Na februárový rast cien malo najväčší vplyv zdražovanie v troch odboroch spotrebného koša – doprava, alkohol a tabak, ako aj nábytok a bytové zariadenia. V doprave to boli najmä ceny pohonných látok, ktoré medzimesačne vzrástli o 4,5 % a zvýšenie cien v autobusovej doprave.
V odbore alkoholické nápoje a tabak prudko zdraželi tabakové výrobky, pod vplyvom zvýšenia spotrebnej dane vzrástli ich ceny o 6,4 %. Zo skupiny tovarov v odbore nábytok, bytové zariadenia ovplyvnili rast februárovej inflácie hlavne zvýšené ceny tovarov a služieb na údržbu domácnosti.
Naopak, najvýraznejší tlmiaci efekt na medzimesačný rast cien mali nižšie ceny odevov a obuvi (o 0,6 %), výrobkov pre osobnú starostlivosť (o 0,5 %) a poistenia v súvislosti s dopravou.
Inflácia v medziročnom porovnaní spomalila na dva a polročné minimum a dosiahla hodnotu 3,4 %. Medziročne vyššie ceny boli vo všetkých odboroch (výdavkových skupinách domácností), dvojciferný rast pretrvával vo vzdelávaní a aktuálne pod vplyvom zvýšenia spotrebnej dane vzrástla miera inflácie na dvojcifernú hodnotu aj pri alkohole a tabaku.
Najväčší vplyv na celkovú infláciu v rámci medziročného porovnania mali naďalej ceny potravín s nealko nápojmi. Tempo ich zdražovania prudko spomalilo a prvýkrát od novembra 2021 bolo miernejšie než celkový rast spotrebiteľských cien. Vo februári dosiahla inflácia pri potravinách medziročnú hodnotu 3,3 %.
Spolu za dva mesiace roku 2024 sa spotrebiteľské ceny medziročne zvýšili o 3,7 %.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: tvnoviny.sk, Archív SIU, Archív SIU, TASR