Známa značka búra stereotypy. Jej tvárami sa stali transrodový boxer, ale aj športovec s hendikepom
- Značka Everlast sa rozhodla opäť oživiť svoju globálnu kampaň - Be First, ktorá upozorňuje na nové tváre v boxe a bojových umeniach
- Tentoraz si vybrala transrodového boxera Patricia Manuela
- Značka Everlast sa rozhodla opäť oživiť svoju globálnu kampaň - Be First, ktorá upozorňuje na nové tváre v boxe a bojových umeniach
- Tentoraz si vybrala transrodového boxera Patricia Manuela
Spoločnosť Everlast spustila pokračovanie kampane „Be first“. Informoval o tom portál Marketing dive. Kampaňou vyzýva k inkluzivite a prostredníctvom nej prehodnocuje zaužívané stereotypy, ktoré sú úzko spojené nielen s boxom, ale aj ďalšími bojovými športmi. Spoločnosť Everlast funguje na trhu od roku 1910 a je popredným svetovým výrobcom a poskytovateľom vybavenia pre box, kombinované bojové umenie, ale aj fitnes.
Everlast spustil prvú vlnu kampane ešte v septembri minulého roka. Jej cieľom bolo inšpirovať k odvahe byť vodcom, ale aj nebáť sa vlastnej jedinečnosti. Pokračovaním kampane „Be first“ sa rozhodla posunúť hranice a okrem Manuela si vybrala aj zápasníka s amputovanou nohou Fransoneta Martineza.
Prehráš, len ak to vzdáš
Tomuto 34-ročnému boxerovi sa podarilo prepísať históriu boxu už po druhýkrát. Minulý rok, 12. decembra 2018, sa stal prvým transgender boxerom na svetovom šampionáte. Pred pár dňami, 26. septembra, sa zapísal do histórie znovu. Stal sa tvárou kampane kultovej značky Everlast, ktorá predtým solupracovala s boxerskymi legendami ako Jack Dempsey, Sugar Ray Robinson a Canelo Álvarez.
Manuel začal svoju boxerskú kariéru v roku 2000 ešte ako žena. Vyhral päť národných amatérskych majstrovstiev a súťažil aj na olympijských hrách v roku 2012. To, že žije v klamstve, si uvedomil, keď sa zotavoval z úrazu ramena, ktoré ho na nejaký čas vyradilo. Uvažovanie o zmene pohlavia mu trvalo rok.
Buď sám sebou
Inkluzivita je témou, ktorá sa stala v psledných rokoch populárnou v spoločnosti, na čo reagujú aj mnohé svetové značky. Ich snahou je osloviť mladších spotrebiteľov, ktorí sa na život a funkčnú spoločnosť pozerajú odlišne, než staršia generácia. Podľa prieskumu marketingového poradenstva Barkleyho a jeho Futurecast uprednostňujú práve mladí diváci reklamy, ktoré zdôrazňujú rozmanitosť a zmysluplnosť.
Okrem redefinície mužnosti sa súčasné značky pokúšajú aj o pokrok v komunikácii rasovej zaujatosti, ale aj o podporu pracujúcich žien a LGBT komunity. Takýmto príkladom sa stala aj značka Everlast, ktorá sa rozhodla zamerať na športovcov, ktorí sa pravidelne stretávajú s podceňovaním. Už pred rokom sa súčasťou kampane „Be first“ stali tri ženy, ktoré sa profesionálne venujú zápaseniu a bojovým športom.
K nim patrí aj 13-ročná boxerka Jesselyn Silva, ktorá je fanúšikom známa pod prezávkou Jesszilla. Podarilo sa jej redefinovať pojem udieraš ako dievča a uznania sa jej dostalo aj od elitných bojovníkov. Silva v ringu pravidelne stojí proti mužským protivníkom a od nikoho si nedá vziať svoje ciele, medzi ktoré patrí aj získanie zlata na Olympijských hrách v roku 2024.
Zdroje: Everlast, MarketingDive
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy