Známa značka predstavila kampaň o lesbickej láske školáčok, okamžite sa stala virálnou
- Za spotom, ktorý nabral na popularite na Twitteri, stojí značka belgickej kávy Douwe Egberts
- Za spotom, ktorý nabral na popularite na Twitteri, stojí značka belgickej kávy Douwe Egberts
Značka Douwe Egberts predstavila spolu s reklamnou agentúrou BBDO Belgium spot, ktorý doslova obletel svet.
Ako uvádza server Adweek.com, spot sa stal virálnym aj vďaka Twitteru. Verziu, ktorú na sociálnu sieť publikovala používateľka s menom @sapphicticated ešte 17. januára, má viac ako 12,6 miliónov zhliadnutí. Zaujímavosťou je, že jej účet má aktuálne len niečo vyše 3400 followerov.
https://twitter.com/sapphicticated/status/1218110350261796864
Hlavnými hrdinkami spotu s názvom Something to Share sú dve dievčatá, ktoré si užívajú, že nikto nie je doma a nešetria pritom dotykmi a bozkami. Prekvapí ich však príchod otca, pred ktorým sa hanbia ukázať svoj vzťah. Ten vezme celú situáciu do svojich rúk a dievčatá zavolá do kuchyne na šálku kávy a kus reči.
Stereotypy v reklame búrajú aj ďalšie značky
Douwe Egberts nie je jedinou značkou, ktorá v kampani ukazuje „inakosť“. Ešte v priebehu minulého roka prišla s kampaňou, v ktorej využíva tému vlastnej jedinečnosti, značka Everlast. Jednou z jej tvárí sa stal transrodový boxer.
Transgender tematiku sa nebála vo svojej kampani vyzdvihnúť ani značka Gillette, za čo si na sociálnych sieťach zlizla aj slová kritiky. Komunikáciou s názvom „The Best Men Can Be“ vyzývala mužov, aby sa postavili voči šikanovaniu či sexizmu.
https://www.facebook.com/gillette/videos/2353380328320259/
Vlnu kritiky si v Maďarsku „zaslúžila“ kampaň #loveislove značky Coca-Cola, ktorá sa nepáčila predstaviteľom maďarskej vlády. A to aj napriek tomu, že na vizuáloch muži a ženy len kolový nápoj spoločne popíjajú. Písal o nej aj portál CNN.
https://www.instagram.com/p/B0y9CcHAxd6/
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: CNN, Adweek.com