Známe e-shopy pozastavili predaj. V problémoch sú tiež ich prevádzky

  • Spoločnosť sme požiadali o stanovisko k situácii
  • Prevádzkovateľovi sa v roku 2022 nedarilo
  • Prepadol sa do straty takmer 3 miliónov eur
Na snímke je nákupné centrum
Ilustračný obrázok Unsplash/Michael Weidemann
  • Spoločnosť sme požiadali o stanovisko k situácii
  • Prevádzkovateľovi sa v roku 2022 nedarilo
  • Prepadol sa do straty takmer 3 miliónov eur

Portál živé.sk upozornil na to, že spoločnosť Studio Moderna prevádzkujúca e-shopy a predajne Top Shop, Delimano a Dormeno, pozastavila predaj. Zároveň neprijíma nové objednávky na e-shopoch. Problémy sa však vyskytli aj v kamenných prevádzkach, ktoré sú aktuálne zatvorené.

Ešte v piatok (29. septembra) bola zatvorená pobočka Dormeno v bratislavskom nákupnom centre Nivy. Okrem toho však brány zatvorila aj pobočka Top Shop v OC Optima v Košiciach.

E-shopy nefungujú na slovenskom a českom trhu, na ostatných trhoch sú funkčné. Zatiaľ nie je známe, či ide o dočasný stav a známe nie sú ani dôvody tohto kroku. Prevádzkovateľovi sa však v roku 2022 nedarilo, čo dokazuje fakt, že sa prepadol do straty takmer 3 miliónov eur.

Spoločnosť sme požiadali o stanovisko k situácii, do vydania článku však nereagovala. Článok budeme aktualizovať o vyjadrenie firmy.

Rok 2023 je pre viaceré firmy čierny

Ešte v máji INDEX informoval o tom, že končí aj ďalšia spoločnosť, ktorou je Great United Trading Slovakia. Pod túto spoločnosť spadajú módne značky TimeOut, KVL (bývalé Kenvelo) aj Lee Cooper. Kenvelo bolo mimoriadne obľúbenou značkou dnešných mileniálov v čase, keď boli tínedžermi.

Na Slovensku firma pôsobila od roku 2002 a problémy sa dostavili aj napriek miliónovým tržbám. Tie však neviedli k zisku. Okrem Slovenska pociťuje materská firma problémy aj v Česku, kde však o záchranu ešte bojuje. 

Niektoré pobočky predajní stále fungujú, no je otázne, dokedy to tak bude. Predajne v niektorých bratislavských centrách majú zatvorené už dlhšie. 

Koniec populárnych značiek 

Hospodárske noviny priniesli informáciu o skrachovaní známeho reťazca s oblečením, ktorý na Slovensku funguje už od roku 2008. Ide o spoločnosť Tally Weijl, ktorú založili vo Švajčiarsku už pred takmer 40 rokmi.

Tržby spoločnosti najskôr dosahovali milióny eur, no v poslednom období výrazne klesli. Následne sa stratová módna značka poslala do konkurzu. Najnovšie však súd vyhlásil jej definitívny úpadok. 

Ako sme ťa informovali v predchádzajúcom článku, ešte v roku 2018 mala firma tržby na úrovni 4,7 milióna eur. Toto bola suma, ktorú si firma udržiava aj v predošlých rokoch. Pád začal krátko pred pandémiou a počas nej sa prehlboval. V roku 2021 boli príjmy Tally Weijlu na úrovni 1,6 milióna eur. Najväčšiu stratu, a to 650-tisíc eur, zažila švajčiarska značka na slovenskom trhu v roku 2020.

S informáciou o krachu obchodnej siete Eiffel Optic, ktorá v Česku predávala okuliare od roku 1991, prišli Seznam Zprávy.

Firma na seba podala konkurzný návrh a súd následne rozhodol o začatí konkurzného konania – oba dokumenty boli zverejnené v konkurznom registri.

Ako informuje INDEX, problémom zrejme čelia aj prevádzky tejto značky, ktoré pôsobia na Slovensku. Spolu ich má byť 21, pričom podľa informácií portálu „by sa v najbližších dňoch malo zatvárať osem predajní v obchodných domoch Tesco a tiež prevádzka v nákupnom centre Bory Mall v Bratislave“.

„Už nám rozprávali o výpovediach, len sme ich ešte nedostali,“ povedal zamestnanec firmy, podľa ktorého vedenie tajilo informácie o problémoch a tvárilo sa, že slovenských pobočiek sa krach českej sesterskej siete nedotkne. 

Ako ukazujú dáta portálu Finstat.sk, spoločnosť eiffel optic, a. s., v roku 2022 znížila stratu o 63 % na -124 693 € a tržby jej narástli o 2 % na 2,882 milióna €. Z dát tiež vyplýva, že firma má na svojich ramenách dlhy a nedoplatky. Sociálnej poisťovni má dlhovať vyše 10 000 eur. V prípade Finančnej správy mal dlh presiahnuť 15 000 eur.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: živé.sk, Index.sme, Hospodárske noviny, Seznam Zprávy, Index, Finstat

Najnovšie videá

Trendové videá