Známy e-shop u nás definitívne končí: Na ich široký sortiment radšej zabudni

  • E-shop skončí už 16. októbra o polnoci
  • Za roky prevádzkovania vybavila spoločnosť viac ako 100-tisíc objednávok
Ruky, ktoré držia mobil a žena s prekvapeným výrazom.
Ilustračné foto Unsplash/Alexander Krivitskiy, Freepik/@tirachardz
  • E-shop skončí už 16. októbra o polnoci
  • Za roky prevádzkovania vybavila spoločnosť viac ako 100-tisíc objednávok

Portál živé.sk upozornil na to, že na Slovensku končí v krátkom čase ďalší známy e-shop s názvom Extreme Digital. Svoje aktivity ukončuje predajca aj na ďalších trhoch, ako sú Rakúsko, Chorvátsko, Česko, Slovinsko či Bulharsko.

E-shop Extreme Digital využíval doménu Edigital.sk. O svojom ukončení informoval aj na svojej webovej stránke

„Informujeme Vás, že 16. 10. 2023 o 0:00 spoločnosť Extreme Digital Zrt ukončí svoju obchodnú činnosť na online webových stránkach edigital.sk. Po tomto dátume na našej webovej stránke nebude možné odovzdať nové objednávky, avšak po vstupe do Vášho registrovaného profilu bude možné stiahnuť faktúry k vybaveným objednávkam do 15. 11. 2023,“ uvádza e-shop na svojom webe.

Vybavených viac ako 100-tisíc objednávok

Po vyššie uvedených dátumoch má tak e-shop fungovať aj naďalej, a to na e-mailovej adrese, ktorú využíval aj doteraz – shop[@]edigital.sk. 

Za celý čas svojho fungovania vybavil prevádzkovateľ viac ako 100-tisíc objednávok. Vo svojej rozsiahlej ponuke mal mobilné telefóny, domáce spotrebiče, počítače, hračky, nábytok aj domácich majstrov.

Spoločnosť založili dvaja maďarskí podnikatelia ešte v roku 2001. V roku 2018 už mala u južných susedov celkom 16 predajní. Do Česka a na Slovensko sa spoločnosť dostala prostredníctvom e-shopu v roku 2010. 

Tri známe e-shopy v problémoch

Čo sa týka e-shopov na Slovensku, informovali sme ťa, že spoločnosť Studio Moderna prevádzkujúca e-shopy a predajne Top Shop, Delimano a Dormeo pozastavila predaj. Zároveň neprijíma nové objednávky na e-shopoch. Problémy sa však vyskytli aj v kamenných prevádzkach, ktoré sú aktuálne zatvorené.

Ešte v piatok (29. septembra) bola zatvorená pobočka Dormeo v bratislavskom nákupnom centre Nivy. Okrem toho však brány zatvorila aj pobočka Top Shop v OC Optima v Košiciach.

E-shopy nefungujú na slovenskom a českom trhu, na ostatných trhoch sú funkčné. Zatiaľ nie je známe, či ide o dočasný stav, a známe nie sú ani dôvody tohto kroku. Prevádzkovateľovi sa však v roku 2022 nedarilo, čo dokazuje fakt, že sa prepadol do straty takmer 3 miliónov eur.

na snímke sú bankovky
zdroj: Wikimedia

Spoločnosť sme požiadali o stanovisko k situácii, do vydania článku však nereagovala. Článok budeme aktualizovať o vyjadrenie firmy.

Bez zisku

Ešte v máji INDEX informoval o tom, že končí aj ďalšia spoločnosť, ktorou je Great United Trading Slovakia. Pod túto spoločnosť spadajú módne značky TimeOut, KVL (bývalé Kenvelo) aj Lee Cooper. Kenvelo bolo mimoriadne obľúbenou značkou dnešných mileniálov v čase, keď boli tínedžermi.

Na Slovensku firma pôsobila od roku 2002 a problémy sa dostavili aj napriek miliónovým tržbám. Tie však neviedli k zisku. Okrem Slovenska pociťuje materská firma problémy aj v Česku, kde však o záchranu ešte bojuje. 

Niektoré pobočky predajní stále fungujú, no je otázne, dokedy to tak bude. Predajne v niektorých bratislavských centrách majú zatvorené už dlhšie. 

Skončil aj známy obchodný reťazec

Hospodárske noviny dávnejšie priniesli informáciu o skrachovaní známeho reťazca s oblečením, ktorý na Slovensku funguje už od roku 2008. Ide o spoločnosť Tally Weijl, ktorú založili vo Švajčiarsku už pred takmer 40 rokmi.

Tržby spoločnosti najskôr dosahovali milióny eur, no v poslednom období výrazne klesli. Následne sa stratová módna značka poslala do konkurzu. Najnovšie však súd vyhlásil jej definitívny úpadok. 

Ako sme ťa informovali v predchádzajúcom článku, ešte v roku 2018 mala firma tržby na úrovni 4,7 milióna eur. Toto bola suma, ktorú si firma udržiava aj v predošlých rokoch.

Pád začal krátko pred pandémiou a počas nej sa prehlboval. V roku 2021 boli príjmy Tally Weijlu na úrovni 1,6 milióna eur. Najväčšiu stratu, a to 650-tisíc eur, zažila švajčiarska značka na slovenskom trhu v roku 2020.

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: živé.sk, edigital.sk, Archív SIU, HNOnline.sk, Index SME

Najnovšie videá

Trendové videá