Známy odevný reťazec na Slovensku končí. Obľúbenú značku už viac u nás nenájdeš
- Známa značka oblečenia na Slovensku oficiálne končí
- Súd vyhlásil konkurz na jej majetok
- Známa značka oblečenia na Slovensku oficiálne končí
- Súd vyhlásil konkurz na jej majetok
Hospodárske noviny priniesli informáciu o skrachovaní známeho reťazca s oblečením, ktorý na Slovensku funguje už od roku 2008. Ide o spoločnosť Tally Weijl, ktorú založili vo Švajčiarsku už pred takmer 40 rokmi.
Tržby spoločnosti najskôr dosahovali milióny eur, no v poslednom období výrazne klesli. Následne sa stratová módna značka poslala do konkurzu. Najnovšie však súd vyhlásil jej definitívny úpadok.
Ničivé pandemické obdobie
Pre niektoré módne domy na Slovensku bol posledný rok mimoriadne čiernym obdobím. Najskôr zažila veľký pád a riešenie nepríjemných situácií známa a úspešná slovenská značka Dedoles. Predajca, ktorý je známy predovšetkým ponožkami s tými najrôznejšími vzormi a populárnymi animovanými škrečkami v reklame, nedávno oznámil reštrukturalizáciu. Firma sa pomaly spamätáva.
Mnohé firmy situáciu vôbec neustáli a už sú po krachu.
Minulý rok v júni oznámila finančné problémy aj obľúbená značka Orsay, zmieta sa v nich aj Tupperware. Teraz sa však do problémov dostala známa odevná spoločnosť Tally Weijl.
Po niekoľkých úspešných rokoch bol tento známy odevný reťazec nútený podať koncom januára návrh na vyhlásenie insolvenčného konania. Odvtedy ubehli približne tri mesiace a okresný súd v Bratislave vyriekol finálny verdikt.
„Súd vyhlasuje konkurz na majetok dlžníka: Tally Weijl Retail Slovakia s. r. o.,“ znie rozhodnutie v Registri úpadcov.
Podľa verejných zdrojov sú hlavným dôvodom neúspešné roky, ktoré zažila materská spoločnosť v priebehu pandemického obdobia.
Ako sme ťa informovali v predchádzajúcom článku, ešte v roku 2018 mala firma tržby na úrovni 4,7 milióna eur. Toto bola suma, ktorú si firma udržiava aj v predošlých rokoch. Pád začal krátko pred pandémiou a počas nej upadal čoraz viac. V roku 2021 boli príjmy Tally Weijlu na úrovni 1,6 milióna eur. Najväčšiu stratu, a to 650-tisíc eur, zažila švajčiarska značka na slovenskom trhu v roku 2020.
V tom istom roku, 2020, došlo k zvýšeniu imania spoločnosti. Taktiež sa dohodli s bankami na predĺžení financovania a získali úver z vládneho covidového programu, píše sa v dokumente, ktorý citujú Hospodárske noviny. Dokument ozrejmoval novú stratégiu spoločnosti, ktorá mala zabezpečiť zisk a dobré zdroje.
Dokument sa uzatváral slovami, že zotrvanie skupiny na Slovenku bude závisieť od podpory ich materskej firmy, teda švajčiarskej spoločnosti. Už vtedy s najväčšou pravdepodobnosťou švajčiarska „matka“ so slovenským trhom nepočítala.
Lacné šialenstvo
Na Slovensko však nedávno dorazil známy lacný obchodný reťazec, ktorého široká ponuka tovarov upútala pozornosť verejnosti. Ako sme ťa informovali v predchádzajúcom článku, ide o holandskú spoločnosť, ktorá má po svete viac ako 2 000 pobočiek a výnimkou už nie je ani Slovensko.
Action môžu Slováci poznať najmä od našich západných susedov. Nájdeš ho napríklad v Rakúsku či Česku, ale aj Nemecku, Luxembursku alebo Belgicku.
Firma ponúkala voľné pracovné pozície na svojej stránke v mestách ako Trnava, Bratislava, Zvolen a Martin. Išlo napríklad o manažment predajne, zamestnancov prvých predajní a vedúceho predajne.
Zdroje: HNonline.sk, archív Startitup