Známy predajca zatvára obchody po celom Slovensku: Stopku dostalo už 11 predajní, zápasí s obrovskými stratami
- Obľúbený predajca elektroniky a nábytku čelí vážnym problémom
- Aj napriek kontroverznej marketingovej kampani sa mu nedarí
- Zatvorených je už 11 predajní
- Obľúbený predajca elektroniky a nábytku čelí vážnym problémom
- Aj napriek kontroverznej marketingovej kampani sa mu nedarí
- Zatvorených je už 11 predajní
Okay sa ocitol v kríze. Po mesiacoch špekulácií sa predajca elektroniky a nábytku naozaj dostal do problémov. Zatvorili už tretinu svojich obchodov na Slovensku, a tentokrát nejde o žiadnu marketingovú stratégiu.
Ako informuje portál Aktuality.sk, spoločnosť čelí veľkým stratám a márne hľadá investora alebo kupca, ktorý by im pomohol z tejto situácie.
Obrovské straty
Už dávnejšie sme ťa informovali o problémoch, s ktorými sa sieť predajní Okay potýka. Firma má finančné ťažkosti, ktoré doteraz nevedela vyriešiť. Pokusy o získanie investora alebo kupca zatiaľ neviedli k úspechu.
V posledných týždňoch začala zatvárať svoje predajne. Z pôvodných 33 kamenných predajní, ktoré ešte v júni fungovali na Slovensku, ostalo na webe spoločnosti uvedených len 22, teda o tretinu menej. Túto informáciu priniesol portál Aktuality.
Problémy naznačuje aj to, že firma neplatila niektorým dodávateľom a poisťovne obmedzili sumy, za ktoré si môže objednávať tovar a ukladať ho na sklad.
Záujem o spoločnosť prejavilo niekoľko zahraničných firiem vrátane MediaMarkt, Aldi Süd, Allegro a najmä nemeckej spoločnosti Murates, ktorá bola považovaná za hlavného kandidáta na prevzatie. Po začatí hĺbkovej kontroly však rokovania s Okay narazili na prekážky a boli pozastavené.
Spoločnosť v posledných rokoch utrpela výrazné finančné straty. Zatiaľ čo v roku 2020 dosiahla zisk 900-tisíc eur, minulý rok skončila so stratou 5,67 milióna eur. Podľa portálu Finstat klesli aj tržby, a to o štvrtinu v porovnaní s rokom 2022. V tom roku mala výnosy vyše 65 miliónov eur, ale za minulý rok to bolo menej než 49 miliónov eur.
Budúcnosť firmy je neistá. Návštevnosť predajní klesá, najmä kvôli silnej konkurencii e-shopov, ktoré lákajú zákazníkov nižšími cenami.
Zavádzajúca kampaň
Na konci júna sa začali šíriť špekulácie o možnom konci spoločnosti Okay v Česku a na Slovensku. Na svojej webovej stránke totiž uverejnili oznam o plánovanom zatvorení všetkých predajní v oboch krajinách od 4. júla 2024 o 20:00.
Zákazníkov lákali na „likvidačné ceny“ v obchodoch aj online. Nakoniec sa však ukázalo, že šlo len o marketingovú kampaň. Predajne zostali zatvorené iba počas štátneho sviatku v piatok 5. júla a v sobotu 6. júla už fungovali v bežnom režime. Táto kampaň vyvolala u mnohých zákazníkov dojem, že Okay končí a chce sa zbaviť zásob.
Spoločnosť popiera, že by išlo o skutočný výpredaj pred zatvorením prevádzok. Tvrdí, že išlo o bežnú marketingovú kampaň s cieľom prilákať zákazníkov. .
„Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ uviedol marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl pre tvnoviny.sk.
Prípadom sa mala zaoberať aj Slovenská obchodná inšpekcia. „V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla vo svojom stanovisku SOI pre Bratislavský kraj. Prípadom sa ale podľa TV Markíza inšpekcia bude zaoberať.
Zdroje: Aktuality.sk, Archív SIU, Finstat, tvnoviny.sk