Známy reťazec doručí ľuďom nákup priamo do chladničky. Nápad sa pozdáva i slovenskému milionárovi

  • Je už celkom bežné, že ľudia si nechávajú dovážať potraviny kuriérom priamo pred ich dvere
  • Zdá sa však, že nakupovanie v roku 2022 naberá nové rozmery
Na snímke sú melóny a predajcovia v potravinách Carrefour.
Facebook/Carrefour
  • Je už celkom bežné, že ľudia si nechávajú dovážať potraviny kuriérom priamo pred ich dvere
  • Zdá sa však, že nakupovanie v roku 2022 naberá nové rozmery

Na trhu sa rozširuje služba, ktorá poteší najmä tých ľudí, ktorým sa nielen že nechce chodiť do obchodu, ale nebaví ich ani vykladanie potravín z nákupných tašiek do chladničky.

Francúzsky reťazec supermarketov Carrefour totiž testuje novinku. Tovar najnovšie doručuje zákazníkom priamo do ich bytu či domu, informuje portál Gaming Deputy.

Sieť supermarketov momentálne testuje túto novinku len s obmedzeným počtom zákazníkov vo Francúzsku. Tí, ktorí si objednajú cez online obchod Carrefour, sa môžu v rámci pilotného projektu rozhodnúť pre pohodlné uloženie potravín do chladničky. Zákazníkom stačí si nainštalovať inteligentný zámok od spoločnosti Assa Abloy, ktorý je v tomto projekte partnerom siete Carrefour.

Kuriér môže odomknúť zámok počas vopred ohláseného časového úseku doručenia a získať tak prístup k zákazníkovi domov. Takto môže ihneď vložiť čerstvé produkty do chladničky a mrazené do mrazničky.

Suchý tovar je umiestnený na centrálnom mieste v kuchyni, napríklad na stole. Pred odchodom pošle kuriér zákazníkovi fotku uložených potravín. Zákazníci sú informovaní aj o vstupe a odchode vodiča z ich domova.

Tento nápad na sociálnej sieti zdieľal aj Patrik Tkáč zo skupiny J&T, ktorý sa v rebríčku najbohatších Slovákov z dielne Forbes ocitol na treťom mieste spolu s otcom Jozefom. Odhadovaná hodnota ich majetku je 840 miliónov eur.

Správu o novinke z Francúzska Tkáč zdieľal s komentárom: „Nuž, kto dá kľúče Jarvisovi?“ 

Práve Jarvis je meno robota, ktorý ľudí obsluhuje v obecných potravinách na Devíne, ktoré finančník založil. Nakupovať tu môžu registrovaní zákazníci. Svoju registráciu môžeš urobiť počas bežných otváracích hodín prostredníctvom digitálneho panelu, ktorý nájdeš napravo po vstupe do predajne.

Terminál zosníma tvár osoby a po potvrdení identity ju vpustí do predajne. Vstup do predajne umožní aj zadanie príkazu Jarvisovi prostredníctvom WhatsApp správy.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Potraviny od našich (@od_nasich)

V správe treba uviesť príkaz „Otvor“. Číslo na Jarvisa ti bude zaslané automaticky po registrácii v predajni. Bez pochýb by bolo zaujímavé pozorovať, ak by na trh prišla služba doručenia do chladničky od malých potravín, ktoré pôsobia na trhu len jeden rok. Necháme sa prekvapiť.

Svetový trend

Mimo Francúzska spomínaná služba existuje už nejaký čas. Amazon vyvinul svoj vlastný inteligentný zámok, ktorý umožňuje potravinovým kuriérom doručovať balíky aj do interiérov domácností. Spoločnosť verí v čo najskorší prelom v oblasti inteligentných chladničiek.

Pomocou kamier a senzorov dokáže chladnička sama rozpoznať minuté produkty, autonómne si ich znovu objednať a oznámiť tak kuriérom, kam treba umiestniť nové zásoby.

Jeho konkurent Walmart ponúka svoju službu InHome od roku 2019. Táto služba je teraz dostupná pre 30 miliónov domácností najmä vo veľkých amerických mestách. Walmart plánuje zamestnať ďalších 3 000 zamestnancov na podporu rozšírenia služby. 

Späť však ešte k Amazonu, ktorý sa veľmi často snaží posúvať hranice svojich služieb a pokojne sa môže radiť medzi jedny z najinovatívnejších firiem na svete.

Už pred pár rokmi sa rozhodol preraziť v sfére kamenných predajní. To bol celkom kuriózny krok, ak si vezmeme do úvahy, že väčšina ponuky tejto firmy funguje online.

Amazon úspešne predstavil potraviny nesúce názov Amazon Go a ako býva pri tejto firme zvykom, snaží sa odlíšiť od konkurencie nejakou jedinečnou črtou. V tomto prípade je to úplná absencia obsluhy a pokladní. Amazon Go je totiž navrhnutý ako samoobsluha.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa 이쉬 가이즈 _ishguysmag (@ish.guys)

Ak si myslíš, že to funguje na báze samoobslužných pokladní, kde si sám nablokuješ tovar, nie je to tak. Amazon si v tomto smere pripravil vychytávku. Zákazník si musí do smartfónu stiahnuť aplikáciu, ktorá nesie rovnaký názov ako sieť predajní. Pri vstupe do prevádzky si nechá vygenerovať jedinečný QR kód, ktorý potom použije pri prechode cez vstupné turnikety, informuje TechCrunch.

A ostatné je už na internom systéme Amazonu, ktorý vie automaticky rozlišovať medzi tým, či si tovar reálne dávaš do košíka respektíve tašky alebo si len tovar obzeráš a rozhoduješ sa, či so ho kúpiš.

A čo platenie? Vďaka technológii, ktorú Amazon využíva v týchto predajniach, ti strhne peniaze priamo z účtu potom, ako opustíš predajňu. Predstav si to ako Wolt či Bolt, ktoré ti automaticky strhávajú peniaze. Technológia, ktorú konkrétne využíva Amazon vo svojich predajniach, funguje na základe senzorov a deep learning.

TOP reštaurácie, kaviarne a bary, ktoré žnú úspechy

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Forbes, gamingdeputy.com, inhome.walmart.com, Amazon.com, techcrunch.com

Najnovšie videá

Trendové videá