Známy reťazec musí zaplatiť mastnú pokutu: V regáloch našli myší trus a výrobky po záruke
- Billa tento rok absolvovala viacero hygienických kontrol, ktoré nedopadli práve najlepšie
- Reťazec musí zaplatiť pokutu vo výške 191 000 eur
- Billa tento rok absolvovala viacero hygienických kontrol, ktoré nedopadli práve najlepšie
- Reťazec musí zaplatiť pokutu vo výške 191 000 eur
Billa, maloobchodný reťazec s rakúskym pôvodom, sa ocitol pod ostrou paľbou štátnych veterinárov v priebehu júla. Počas tohto mesiaca získala spoločnosť celkovo štyri pokuty od Štátnej veterinárnej a potravinovej správy, ktorých hodnota sa vyšplhala na 43-tisíc eur, píše spravodajský portál HNonline.sk.
Tento nedobrý záznam predstavuje najvyšší počet a finančnú hodnotu pokút medzi všetkými maloobchodnými hráčmi. Dôvodom pre kontroly boli rôzne nedostatky, vrátane prítomnosti myšieho trusu a poškodených obalov. Billa tak musí čeliť náročnému obdobiu a prijať opatrenia na zlepšenie svojich postupov.
Potraviny od myšieho trusu a otvorené balenia
V priebehu júla čelil maloobchodný reťazec Billa viacerým pokutám za rôzne nedostatky v hygienických podmienkach svojich predajní. Zo štyroch spomenutých pokút bola najvyššia vo výške 20-tisíc eur, udelená za kontrolu vykonanú ešte v novembri minulého roka v predajni v Rimavskej Sobote.
Hygienici odhalili myší trus na krabiciach s mliekom, pod regálmi, na viečkach rastlinných výrobkov a mäsových paštét. Okrem toho sa nachádzali aj vyhryzené obaly od cukroviniek, čo naznačuje prítomnosť hlodavcov v predajni.
Ďalšia pokuta bola udelená reťazcu za zlé hygienické podmienky v sklade a na predajni v Spišskej Novej Vsi. Tento priestupok bol opakovaný, čo sa odrazilo na vyššej finančnej sankcii.
Predaj potravín po záruke
Celkovo bola spoločnosť Billa potrestaná aj za predaj výrobkov po záruke, ako napríklad keksíky s dátumom spotreby takmer dva mesiace po uplynutí platnosti. V neposlednom rade jedna z prevádzok Billa v Martine dostala pokutu za zlý hygienický stav regálov a chladničiek, a to opakovane.
Tento opakovaný problém znamenal ďalšiu finančnú sankciu od hygienických orgánov. Dokopy ide podľa portálu o sumu vo výške 191-tisíc eur.
Celková suma pokút predstavuje významnú finančnú záťaž pre reťazec Billa, a preto je dôležité, aby spoločnosť prijala dôkladné opatrenia na zlepšenie hygienických postupov vo svojich predajniach a predišla podobným problémom v budúcnosti.
Stanovisko obchodného reťazca
Oslovili sme hovorkyňu obchodného reťazca Billa Kvetoslava Kirchnerová, aby nám poskytla svoje stanovisko. Tá nám odpovedala, že by veci rada uviedla na pravú mieru.
„Určite je vyjadrenie portálu „V pokutách už ťahá dlhšiu šnúru“ – zhyperbolizované. Uvedené pokuty boli našej spoločnosti udelené v mesiacoch jún a júl. Z našej strany považujeme za neférové, že BILLA je v článku vyzdvihnutá ako tá najproblematickejšia, nakoľko kontroly a pokuty sú udeľované aj iným obchodným reťazcom,“ ozrejmila hovorkyňa.
„Chceli by sme vysloviť poľutovanie nad vzniknutou situáciou a ospravedlniť sa našim zákazníkom. Naša spoločnosť má nastavený súbor preventívnych opatrení, aby sme zabránili rôznym pochybeniam z pohľadu hygieny predaja či skladovania,“ pokračovala.
„Všetky nedostatky zistené počas externých aj interných kontrol sú ihneď odstránené, zamestnanci vždy opätovne poučení a nastavené opatrenia preverené tak, aby sme sa v čo najväčšej miere vyhli opakovaniu zistených nedostatkov a zabezpečili zákazníkom príjemný nákup,“ dodala na záver Kvetoslava Kirchnerová.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroj: HNonline.sk