Známy slovenský likér Tatratea sa dnes vyrába v historickej budove starej kežmarskej pradiarne. Aké má plány do budúcna?
- Tatratea sa už od svojho vzniku zaradil medzi kvalitný slovenský alkohol. Do budúcnosti má veľké plány.
- Tatratea sa už od svojho vzniku zaradil medzi kvalitný slovenský alkohol. Do budúcnosti má veľké plány.
Firma Karloff, ktorá vyrába známy likér Tatratea, sa za výrobné priestory nemusí hanbiť. Zrekonštruovaná kežmarská pradiareň dáva čajovo-bylinnému likéru pocit akejsi výnimočnosti a inakosti.
Je to už ale 12 rokov, odkedy Ján Semaňák rozbehol výrobu tohto zaujímavého nápoja. A tomu sa postupne podarilo vydobyť si miesto na trhu medzi slivovicami a podobnými tradičnými pálenkami.
foto: tatra-distillery.sk
A po toľkých úspešných rokoch prišiel čas expandovať. Majitelia Karloffu plánujú presťahovať výrobu svojho likéru do novej fabriky. Chceli by ju postaviť za 5 – 6 miliónov eur pri Spišskej Belej.
Hlavným cieľom je výrazné rozšírenie výroby, na ktoré súčasné priestory bohužiaľ nestačia. Zvýšenú produkciu by mal umožniť stále rastúci export. Momentálne Karloff vyvezie asi 300-tisíc fliaš. „Naša šesťdesiatdvojka sa veľmi dobre predáva aj v Maďarsku a sedemdesiatdvojka zasa v Rumunsku,“ povedal Ján Semaňák pre TREND.
No Tatratea nie je jediným produktom, ktorý plánujú vyvážať. Potenciál vidia aj v novej vodke Czechoslovakia. Vodka je vo svete asi najrozšírenejší alkohol a Karloff pri jej názve stavil na klasickú „značku“ Czechoslovakia, ktorú ľudia v zahraničí doteraz poznajú.
foto: karloff.sk
Okrem novej vodky a širokej škály likérov Tatratea (17 – 72%) plánuje Karloff začať vyrábať aj prémiovú vodu, ktorá by dokázala konkurovať Evianu. Plniť ju chcú iba do skla a hlavnými odberateľmi by mali byť kvalitné reštaurácie.
„Chceme prísť na trh s vodou, ktorá bude opäť spojená s Tatrami. Prečo nie, keď mám s dobrou vodou už bohaté skúsenosti. Dobrá voda je totiž jednou z hlavných ingrediencií dobrých liehovín,“ povedal Ján Semaňák pre TREND.
foto: FB/Tatratea
Tatratea prišiel s niečím novým a podarilo sa mu zabodovať na trhu, ktorý má ku alkoholu skôr tradičnejší prístup. Asi všetci poznáme jeho nezvyčajné fľaše vo všetkých farbách dúhy. Dokazuje to, že s dávkou inovácie a originality sa dá konkurovať aj zabehnutým tradičným firmám.
zdroj titulnej fotografie: FB/Tatratea
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy