Známy slovenský lovebrand má veľké problémy. Zatvára predajne a je v strate takmer 800-tisíc eur

  • Ich produkty nosí veľká skupina Slovákov
  • Značka sa však zmieta vo veľkých problémoch aj v roku 2023
Na snímke ponožky slovenskej značky Fusakle.
Ilustračný obrázok Fusakle
  • Ich produkty nosí veľká skupina Slovákov
  • Značka sa však zmieta vo veľkých problémoch aj v roku 2023

Mnohí ich poznajú vďaka pestrofarebným a úsmevným reklamným spotom, iní kvôli ich lokálnej výrobe alebo desiatkam predajní po celom Slovensku a Česku. Známa značka dizajnového ponožkového tovaru na Slovensku a v Česku Fusakle má však za sebou náročný rok.

Podľa hospodárskych výsledkov spoločnosti Eric SK, ktorá za ňou stojí, sa v minulom roku prepadla do výraznej straty, ktorá atakovala 790-tisíc eur.

Koniec viacerých predajní, ale aj zamestnancov

V roku 2020 pritom dosiahla zisk takmer 1,3 milióna eur a rok na to niečo cez 690-tisíc eur. Približne štvrtinový pokles evidovala firma aj pri tržbách. Tie išli dole z 9 miliónov eur v roku 2021 na vlaňajších približne 6,83 milióna eur, uvádza Finstat.

„Po pandémii a vojne na Ukrajine nasledovala vlna inflácie a zdražovania. Výrazne sa zmenilo nákupné správanie zákazníkov, prehodnocovali všetky nevyhnutné nákupy. Taktiež sa po pandémii výrazne znížila návštevnosť nákupných centier, kde sme mali prevádzky,“ objasnila pre agentúru SITA dôvody hospodárskych výsledkov Zuzana Srnánková z marketingu spoločnosti.

Na snímke ponožky slovenskej značky Fusakle.
zdroj: Fusakle

Ako doplnila, v tomto roku pristúpili k ráznym šetriacim opatreniam. „Optimalizovali sme náklady naprieč firmou, tiež sa nám podarilo zatvoriť väčšinu našich predajných miest v nákupných centrách, ktoré boli nerentabilné. Museli sme znížiť počet zamestnancov, aby sme zvládli utiahnuť náklady spojené so mzdami a nájmami,“ priblížila Srnánková aktuálnu situáciu.

Momentálne sa podľa nej sústreďujú na on-line predaj. 

Údaje z výročnej správy za rok 2021 to potvrdzujú

Podľa výročnej správy prevádzkovala spoločnosť na Slovensku päť vlastných predajní a v Českej republike dve. Okrem toho mali otvorených 29 pop-up stores na Slovensku a 24 v Česku. Podľa údajov z internetovej stránky značky Fusakle aktuálne eviduje na Slovensku, ako aj v Česku jeden showroom. Na Slovensku majú päť kioskov, v Českej republike tri.

S podobnými problémami sa pred časom potýkala aj ďalšia značka známa veselými ponožkami, Dedoles. Tá sa ich napokon rozhodla vyriešiť reštrukturalizáciou. Fusakle zatiaľ svoju budúcnosť vidia inak.

„To u nás momentálne nie je téma. Prinášame stále nové produkty, vyrobené lokálne na Slovensku a v Česku, a veríme, že sa stretnú s obľubou a úspechom u našich zákazníkov,“ zhodnotila Srnánková.

Eric SK je jednou z dominantných spoločností v predaji ponožkového sortimentu na slovenskom a českom trhu pod značkou Fusakle. Ponožky sú navrhované a vyrábané výlučne na Slovensku. Okrem ponožiek ponúka ako doplnkový sortiment tričká, mikiny, čiapky, šatky, spodné prádlo a rôzne darčekové balenia.

Na snímke ponožky slovenskej značky Fusakle.
zdroj: Fusakle

Problémy populárnej značky tak pokračujú

O problémoch značky sme ťa informovali v tomto článku už v priebehu minulého leta, kedy tiež došlo k prepúšťaniu zamestnancov. 

„Ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov má silný negatívny dopad aj na nás a bojujeme s ťažkosťami. Chceme ťa poprosiť o pomoc preklenúť toto náročné obdobie. Chceme naďalej rozdávať radosť, vyrábať kvalitné produkty lokálne a poctivo doma, na Slovensku,“ napísala vtedy značka.

Celej situácii nepomohla ani nečakaná rana v podobe vypuknutia vojny na Ukrajine. Táto udalosť mala za následok ďalší výrazný pokles tržieb, ku ktorému sa pridala inflácia a zdražovanie. Všetky produkty Fusakle sa však aj naďalej vyrábajú na Slovensku a v Českej republike.

Zdroje: Finstat, archív Startitup, SITA

Najnovšie videá

Trendové videá