Známy slovenský portál s oblečením čelí vlne kritiky. Zákazníci hovoria o vážnom podvode

  • Slovenský portál ponúka širokú škálu detského tovaru
  • Mnohí Slováci sa naň teraz sťažujú
  • Zaplatili tovar, ale prišli neúplné objednávky alebo nič
Žena s nákupnými taškami a mobilom v ruke a žena si skrýva rukami tvár.
Ilustračné foto Freepik/@gpointstudio, Freepik/@wayhomestudio
  • Slovenský portál ponúka širokú škálu detského tovaru
  • Mnohí Slováci sa naň teraz sťažujú
  • Zaplatili tovar, ale prišli neúplné objednávky alebo nič

Slovenský portál ponúka krásne a dizajnové veci pre deti. Avšak má jeden veľký problém. Mnohí Slováci sa naň vo veľkom sťažujú a podľa informácií portálu tvnoviny.sk ho už prešetruje Slovenská obchodná inšpekcia.

Rodičia, ktorí chcú pre svoje deti to najlepšie, nájdu na babyheaven.sk širokú škálu detského tovaru. Tento portál ponúka od oblečenia cez kozmetiku až po nábytok, pričom láka zákazníkov na pekné dizajnové kúsky.

Posledné týždne až mesiace priniesli na sociálne siete množstvo sťažností. Ľudia hovoria o podvode, pretože sa zaplateného tovaru nedočkali alebo im prišli neúplné objednávky.

„Po zaplatení objednaného tovaru príde len mail o prijatí platby a tam komunikácia končí. Žiadneho tovaru, odpovede ani vrátenia peňazí sa nedočkáte. Pre tých, ktorí sa, bohužiaľ, nechali oklamať – treba dať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu a rovnako nahlásiť na polícii, kde to pani bude mať registrované ako priestupok,“ napísala jedna zákazníčka recenziu na spomínaný portál.

„Nikdy viac. Zaplatila som 45 eur za hračku pre bábätko a viac žiadna komunikácia. Potvrdenie platby a už nič vyše mesiaca,“ uviedla v recenziách na portál babyheaven.sk ďalšia zákazníčka.

Portál nespolupracuje pri prešetrovaní 

Slovenská obchodná inšpekcia sa už podľa informácií tvnoviny.sk zaujíma o tento portál. Momentálne má 14 podnetov od nespokojných zákazníkov.

„Inšpektorátom SOI so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj boli pripravené podklady na začatie správneho konania o uložení poriadkovej pokuty za marenie výkonu kontroly, keďže podnikateľský subjekt nie je súčinný pri prešetrovaní podaní,“ avizovala metodička odboru ochrany spotrebiteľa SOI Judita Šenkárová. 

Kontrolný proces podľa inšpekcie stále prebieha a využijú všetky právomoci, ktoré im zákon umožňuje.

Podvodné e-shopy na Slovensku

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) varuje aj pred množstvom iných e-shopov. Podľa informácií zverejnených na webovej stránke môže nákup na týchto platformách predstavovať nebezpečenstvo.

SOI považuje tieto e-shopy za rizikové, pretože nedodržiavajú niektoré zákonné povinnosti. Ďalším problémom je komplikované vymáhanie spotrebiteľských práv a individuálnych nárokov. Inšpekcia však upozorňuje, že zoznam rizikových e-shopov nie je úplný. Slúži na informovanie spotrebiteľov, aby si premysleli nákup na týchto stránkach.

Žena sedí s tabletom a balíčkami na zemi.
zdroj: Freepik/@freepik

Pozreli sme sa na tieto e-shopy bližšie. Väčšina z nich ponúka rôzny tovar, od oblečenia a doplnkov až po elektroniku. Fungujú ako sprostredkovatelia, pretože identické výrobky si možno kúpiť lacnejšie na známych čínskych e-shopoch.

V zozname je aj e-shop s elektronikou, kde môže človek prísť o stovky eur. Našťastie, mnohé z týchto domén už nefungujú, sú na predaj alebo sa po ich zadaní do prehliadača zobrazí iná stránka.

Napríklad, namiesto ponuky luxusnej spodnej bielizne na jednej doméne vyskočila stránka pochybného spravodajského webu s článkami o mačkách, elektrickom poli či návodom na zaváranie uhoriek. Na ďalšej doméne boli články o tom, ako získať úver z jedného príjmu. Zaujímavý je e-shop s cyklistickými doplnkami a bicyklami, ktorý podľa stránky sídli v Trnave.

Nekvalitné produkty

Mnoho Slovákov má skúsenosti s niekoľkými funkčnými stránkami. Na stránke modrykonik.sk sme našli množstvo sťažností, najmä od ženskej populácie, ktoré sa týkali nákupov. Produkty im buď neprišli vôbec, alebo boli nekvalitné, nezodpovedali materiálom ani cenou. Na svoj tovar museli čakať dlhšiu dobu.

Internetová sťažnosť na jeden z e-shopov je dokonca zo začiatku apríla tohto roka. Na stránke najnakup.sk sa pán v recenzii sťažoval, že tovar, ktorý si zakúpil dňa 18. marca 2024, mu do začiatku apríla nebol dodaný.

„Dňa 19.03.2024 ste mi okamžite zaslali podklady na úhradu objednávky mailom, sumu som hneď v ten deň uhradil. Po prečítaní negatívnych recenzií na obchod som 23. 03. písomne žiadal o zrušenie objednávky, moju žiadosť ste úspešne odignorovali. Ďalší mail prišiel 26. 03. 2024 s tým, že objednávka bola odoslaná a najneskôr do 48 hodín ma bude kontaktovať prepravca. Keďže ma nikto nekontaktoval, chcel som vec riešiť, no neúspešne.“

Kupec sa snažil 2. apríla celý deň dovolať na infolinku, no žiadny operátor nebol k dispozícii, neustále ho prepájalo iba na záznamník. Zákazník následne písal na email, žiadal vysvetlenie situácie a kontakt na prepravcu, no odpovede sa nedočkal.

„Dúfam, že aspoň na moje negatívne hodnotenie niekto z e-shopu zareaguje. Vzhľadom na to, že sa s nikým nedá skontaktovať, vec nahlásim na políciu, podám sťažnosť na najvyšší kontrolný úrad a, samozrejme, na českú obchodnú inšpekciu a pokojne to budem riešiť aj súdnou cestou,“ ukončil recenziu.

Kompletný zoznam podvodných e-shopov nájdeš tu.

Zdroje: tvnoviny.sk, Heureka, archív SIU, SOI, modrykonik.sk

Najnovšie videá

Trendové videá