Zo susedného letiska oddnes lieta „nebeský gigant“. Na obľúbenej linke ponúka nadštandard
- Arabské aerolínie Emirates pridali do svojej flotily Airbus A380
- Ide o najväčšie komerčné lietadlo na svete
- Ponúka nadštandardný zážitok
- Arabské aerolínie Emirates pridali do svojej flotily Airbus A380
- Ide o najväčšie komerčné lietadlo na svete
- Ponúka nadštandardný zážitok
Lety z Viedne po novom ulahodia aj tým najväčším fajnšmekrom. Dubajské aerolinky Emirates totiž ku koncu zimnej sezóny nasadili impozantný stroj Airbus A380. Informuje o tom portál Pelipecky.
Ide o najväčšie komerčné lietadlo, aké bolo doposiaľ vyrobené. Luxusný Airbus bude premávať na vyťaženej linke Viedeň – Dubaj, počnúc dneškom 21.2. a končiac 31.3.
Airbus A380 má štandardné usporiadanie sedadiel pre 555 cestujúcich na dvoch palubách v trojtriednej konfigurácii. Charakteristický je nadštandardným priestorom pre cestujúcich, pohodlnými kabínami, rovnako ako na exkluzívnymi produktami.
Pre Airbus je typické napríklad niekoľkochodové menu odrážajúce chute tvojej destinácie, do ktorej tento nebeský titán smeruje, či nápoje zadarmo po celú dobu letu. Nudiť sa počas letu taktiež nebudeš, keďže lietadlo ponúka systém palubnej zábavy ponúkajúci viac ako 5 000 kanálov.
História giganta
Ako píše portál Modern Airliners, Airbus začal uvažovať o vytvorení konkurencie pre Boeing 747 už v roku 1988, keď si spoločnosť, patriaca do skupiny EADS, uvedomila, že potrebuje odpoveď na dominanciu Boeingu v hornom segmente leteckého trhu.
Na leteckej výstave Farnborough Airshow v roku 1990 bol ohlásený tzv. projekt Mega. Na tento projekt boli pozvaní návrhári z partnerov Airbusu – Aérospatiale, Deutsche Aerospace AG, British Aerospace a CASA –, aby predložili nové technológie, ktoré by mohli byť do projektu začlenené.
V roku 1993 spoločnosť Boeing a niekoľko spoločností spojených s Airbusom vytvorili skupinu pre štúdium uskutočniteľnosti Veľkého Obchodného Dopravného Lietadla (VLCT). Trh pre takéto lietadlá bol považovaný za malý a neistý, preto Boeing po dvoch rokoch zo spolupráce odstúpil a zameral sa na ďalší vývoj modelu Boeing 747.
Airbus v júni 1993 začal pracovať na vývoji vlastného veľkého dopravného lietadla, ktoré dostalo označenie A3XX. Bolo predložených niekoľko nezvyčajných návrhov, vrátane dvoch vedľa seba spojených trupov A340.
Hospodárska kríza v Ázii koncom 90. rokov viedla k tomu, že sa dizajn sústredil nielen na veľkosť, ale aj na zníženie prevádzkových nákladov. Airbus si stanovil cieľ znížiť prevádzkové náklady o 15 %.
Airbus Industrie bol 19. decembra 2000 po reštrukturalizácii a hlasovaní schválil program v hodnote 8,8 miliardy eur, čím sa A3XX premenovalo na A380. Logický postup číselného označenia by vyžadoval, aby sa nový model nazval A350, keďže A340 bol vtedy najnovší model Airbusu.
Rozhodlo sa však, že číslo 8 najlepšie reprezentuje usporiadanie dvojpalubového dizajnu a zároveň je považované za šťastné číslo v Ázii, ktorá bola cieľovým trhom pre toto lietadlo. Dizajn A380 bol dokončený začiatkom roku 2001 a prvé konštrukčné komponenty boli položené 23. januára 2002.
Lákadlo pre cestujúcich
Samotná spoločnosť na svojej webovej stránke A380 opisuje ako „bezkonkurenčne príťažlivý“ pre cestujúcich, a to kvôli jedinečnej architektúre kabíny či kvôli odzvučnenému priestoru v nej.
Keďže ide o najväčšie a najpriestrannejšie osobné lietadlo na svete, jeho kabína umožňuje cestujúcim natiahnuť sa na širokých sedadlách v pokojnom a relaxačnom prostredí.
Zdroje: Pelipecky.sk, Modern Airliners, Airbus