Zomrel zakladateľ Matadoru Štefan Rosina starší

  • Zakladateľ holdingu Matador Group zomrel vo veku 90 rokov
  • Spoločnosť o tom informovala na Facebooku
Zakladateľ Matadoru Štefan Rosina a fabrika vo Vrábloch
Facebook/MATADOR Group TASR/Henrich Mišovič
  • Zakladateľ holdingu Matador Group zomrel vo veku 90 rokov
  • Spoločnosť o tom informovala na Facebooku

Zakladateľ holdingu Matador Group Štefan Rosina zomrel v sobotu v ranných hodinách vo veku 90 rokov. Jubileum oslávil 7. júla. Spoločnosť o tom informuje v príspevku na Facebooku.

Rosina svoj život venoval rozvoju priemyslu na Slovensku, uvádza Matador. Úspešnú spoločnosť podnikajúcu v pneumatikárstve dostal na svetový trh. Časom ju odovzdal svojim synom a vnúčatám.

Spoločnosť svojmu zakladateľovi na Facebooku vyjadrila úprimnú sústrasť.

https://www.facebook.com/MatadorGroup/posts/pfbid0o3EPWQXeHC5QQCMrTwGC5n3cCDoNMax9FGH25e9AFh6dTUCGkaJZQiNy1gWirWn5l

Spoločnosť Matador Automotive Vráble sa úspešne stala svetovým hráčom a má miliónové zákazky. Je partnerskou firmou nadnárodného hráča – Sodecia. Ako uvádza Forbes, Matador tento rok v Sodecii dokonca nadobudol podiel. Vďaka tomuto kroku sa stal spoluvlastníkom desiatok závodov a technologických centier na piatich kontinentoch.

„Dohodli sme sa so spoločnosťou Sodecia, že konvertujeme 40 % našich akcií na menšinový podiel v novej spoločnosti Sodecia Automotive International. Získaním tohto podielu sme sa stali minoritným akcionárom v nadnárodnej spoločnosti, ktorá má pod sebou tridsaťdeväť fabrík, technologických a vývojových centier a ďalších podnikov na piatich kontinentoch,“ povedal v rozhovore pre Forbes viceprezident pre stratégiu skupiny Matador Holding Štefan Rosina mladší. Informovali sme ťa o tom aj v tomto článku.

V roku 2020 Matador Automation vyhrala vo výberovom konaní súťaž o projekt o veľkosti 30 miliónov eur pre renomovaného zákazníka Porsche.

Zákazka bola rozdelená na dve časti. Jedna sa zamerala na automobil Porsche Macan NF. Išlo o elektrickú verziu, ktorú sa Porsche rozhodlo zaradiť do svojho portfólia. Druhú časť tvorí integrácia do už existujúcej linky, kde integrujeme nový model auta Porsche Panamera a Bentley Continental.

„Je to obrovský úspech, pretože zákazku v takom objeme sme doposiaľ ešte nerealizovali. Ide o integráciu 174 robotov, čo predstavuje naozaj veľký rozsah prác pre jedného z najnáročnejších zákazníkov. Čo sa týka obratu, tak 1. časť zákazky je v objeme 25 miliónov eur, 2. časť je cca okolo 5 miliónov. Čiže za históriu našej spoločnosti je to najväčšia zákazka, ktorú sme doteraz realizovali,“ uviedol v stanovisku spoločnosti Marek Krajčí, bývalý Vedúci Projektového manažmentu Industry Automation.

História

Spoločnosť založená v roku 1905 začala svoju zlatú éru v roku 1950. V Púchove vtedy postavili prvý závod na výrobu pneumatík a počas nasledujúcich 50 rokov sa firma stala jedným z najväčších a najinovatívnejších výrobcov pneumatík v strednej a východnej Európe.

V roku 2007 bola gumárenská divízia holdingu bola odpredaná spoločnosti Continental AG. Matador tento krok označuje za významný míľnik v jeho histórii. Následne začala firma písať úspešný príbeh.

„Rozhodli sme sa pre transformáciu spoločnosti z lídra v oblasti produkcie pneumatík na špičkového TIER 1 dodávateľa. Založením MATADOR Automotive Vráble sa v roku 2005 zameranie spoločnosti zmenilo na sériovú výrobu pre automobilový priemysel. O rok neskôr sme spojili sily so spoločnosťou AUFEER DESIGN a obohatili naše kompetencie a portfólio o dizajn a vývoj,” vysvetľuje spoločnosť na svojej webovej stránke.

Matador Group dnes úspešne pôsobí v strednej a východnej Európe. Nachádza sa v troch krajinách. „Veríme, že tvrdou prácou, zanietením a inovatívnym myslením sa môžeme stať prvou voľbou pre zákazníkov na celom svete,” dodáva spoločnosť.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Facebook/MATADOR Group, Forbes, Matador Group

Najnovšie videá

Trendové videá