ZSSK odhalilo letné menu: Láka na parenú buchtu či steak. Naješ sa do 10 eur (CENY)
- Z nového menu si už od pondelka môžeš objednať
- Nechýbajú v ňom zaujímavé novinky
- Z nového menu si už od pondelka môžeš objednať
- Nechýbajú v ňom zaujímavé novinky
Ak pravidelne cestuješ vlakom, táto novinka ťa pravdepodobne poteší. Cestujúci si vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko od pondelka (22. 5.) totiž môžu objednať z nového letného menu.
Nové menu v reštauračných vozňoch
„Sprostredkovateľ reštauračných služieb WAGON SLOVAKIA KOŠICE (WGS) zavádza nové jedlá a pochutiny, aby skvalitnil svoje služby poskytované pre cestujúcich vo väčšine diaľkových vlakov Ex 6xx a IC vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) na severnej trase Bratislava – Žilina – Košice a späť,“ informuje Národný dopravca v tlačovej správe.
V novom menu cestujúci nájdu letné svieže novinky ako chutný šalát s chrumkavými kuracími nugetkami (7,40 €) či kurací steak s parenou zeleninou na masle (9,90 €).
WGS nezabudla ani na vegetariánov, pre ktorých pripravila zeleninový šalát s tofu na panvičke (7,40 €) a, samozrejme, večnú klasiku – vyprážaný syr s hranolkami (8,90 €), ktorý ostáva najobľúbenejšou špecialitou vo vlakoch ZSSK. V obľube ju majú deti i dospelí.
Extra novinkou pre náročnejších gurmánov na cestách je poľovnícke ragú s tarhoňou (10,50 €) a šťavnaté hovädzie mäsové guľky s parenou knedľou (10,90 €). Sladkou bodkou na záver okrem tradičných palaciniek (6,90 €) a marlenky (3,90 €) môže byť špecialita vo forme tradičnej parenej buchty plnenej slivkovým lekvárom (6,80 €).
ZSSK aktuálne disponuje 15 reštauračnými vozňami s priemerným vekom 19 rokov, ktoré prioritne radí na expresné vlaky 6xx a komerčné IC vlaky. Ak z technických príčin nie je vo vlaku radený reštauračný vozeň, k dispozícií je minibarový vozík, s ktorým stevard WGS pohodlne cestujúcich obslúži v prvej aj druhej triede.
Premiér Ódor pripustil vyššie cestovné vo vlakoch
Jednou z možností efektívnejšieho financovania osobnej železničnej dopravy by mohla byť aj úprava výšky cestovného, píše SITA. Predbežne to nedávno pripustil predseda vlády Ľudovít Ódor, ale k odporúčaniu z vládneho auditu Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK) ako národného dopravcu, sa zatiaľ bližšie nevyjadril.
„Všetko je možné, ak to bude racionálne a zaujímavé pre nás. Samozrejme, budeme uvažovať aj týmto smerom,“ uviedol k možnému zvýšeniu cien lístkov vo vlakoch Ódor.
„Neviem sa k tomu detailnejšie vyjadriť. Musel by som sa pozrieť na čísla, ako to vyzerá a uvidíme,“ odpovedal na jednu z otázok po stretnutí s ministrom dopravy Pavlom Lančaričom premiér dočasnej vlády.
Financovanie verejnej železničnej dopravy by malo podľa nového rezortného šéfa zahŕňať najmä dlhodobé prvky. „To znamená, že všetky strany zúčastnené na tomto procese uzatvoria dohodu o tom, ako sa bude za splnenia istých okolností skalopevne a naisto pokračovať,“ vyslovil svoju predstavu Lančarič.
Peniaze by podľa ministra nemali ísť do prípravy projektu a potom „vyšumia hore komínom“. Ako k tomu poznamenal, keď sú alokované financie, tak nebude prípustné, aby ten, kto ich má správnym spôsobom využiť, hľadal výhovorky. „Hľadáme rovnováhu toho, ako majú pôsobiť jednotlivé zložky,“ dodal rezortný šéf.
Zdroje: TS/ZSSK, SITA