ZSSK ruší vlakové spojenia pre nedostatok zamestnancov. Rušňovodič pritom zarobí cez 1500 eur
- ZSSK musí rušiť niektoré vlakové spojenia, dôvodom je nedostatok zamestnancov
- Hovorcu spoločnosti sme sa opýtali na možné príčiny tohto problému
- ZSSK musí rušiť niektoré vlakové spojenia, dôvodom je nedostatok zamestnancov
- Hovorcu spoločnosti sme sa opýtali na možné príčiny tohto problému
Vlaková doprava je na Slovensku čoraz obľúbenejšia. Aspoň tak tvrdia oficiálne údaje. Podľa nich popularita vlakovej dopravy pred pandémiou konštantne rástla od roku 2014. „Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prepravila za rok 2019 celkom 77 356 524 cestujúcich, čo znamená v porovnaní s rokom 2018 nárast 4,8 %,“ uvádza sa v správe z januára 2020.
Aj napriek tomu, že vlakovú dopravu využíva veľké množstvo Slovákov a železnice stále ohlasujú modernizácie či nákup nových vozňov, veľmi často sa nedokážeme vyhnúť meškaniam vlakov, na ktoré Slováci hromžia. Ešte väčším problémom sú úplne odrieknuté spoje, s ktorými sa počas posledných mesiacov stretávame čoraz častejšie.
Za zrušené vlaky môže najmä nedostatok personálu. ZSSK sme sa opýtali na platové podmienky zamestnancov spoločnosti a možné dôvody, prečo ľudia v spoločnosti pracovať nechcú.
Problémy vznikajú najmä v lete, chýbajú rušňovodiči
V súčasnosti eviduje Železničná spoločnosť Slovensko nedostatok personálu v radoch rušňovodičov, preto boli niektoré vlaky, najmä na úsekoch Senec – Bratislava-Petržalka, Senec – Galanta, Nové Zámky – Bratislava hl. st., Malacky – Bratislava hl. st. a Bratislava hl. st. – Trnava, dočasne odrieknuté.
V dátume od 13. do 17. augusta 2021 bolo odrieknutých spolu 23 spojov. Štatisticky ide o pomerne nízke číslo, keďže spoločnosť má počas jedného dňa vypraviť až 1 538 vlakov. Sklamaní cestujúci ale určite súhlasiť nebudú.
„Nedostatok rušňovodičov je umocnený letným obdobím, pre ktoré je typické čerpanie dovoleniek. ZSSK má dlhodobo nedostatok zamestnancov v profesii rušňovodič, vlakvedúci a v údržbárskych profesiách,“ uvádza pre Startitup hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Túto krízu ešte prehĺbila aj pandémia. Spôsobené to bolo pozastavenou odbornou prípravou nových rušňovodičov, ktorá je časovo náročná. V dôsledku pandémie sa tieto kurzy presunuli. „V roku 2020 nemohlo dokončiť kurz rušňovodičov až 90 kandidátov na túto profesiu,“ konštatuje Kováč.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Je málo rušňovodičov alebo priveľa vlakov?
- Koľko rušňovodičov chýba na Slovensku?
- A prečo noví pribúdajú pomaly?
- Aký priemerný plat má rušňovodič?
- Exkluzívny prehľad platov a benefitov ZSSK nájdeš po odomknutí článku
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie