Zuckerberg rozbieha „obchodný dom“ na Facebooku a Instagrame, zadarmo ti pomôže rozbehnúť biznis
- Pomôcť chce predovšetkým malým podnikateľom a jednotlivcom, ktorí sa nevedia na online predaj odhodlať
- Registrácia aj predaj bude zadarmo
- Pomôcť chce predovšetkým malým podnikateľom a jednotlivcom, ktorí sa nevedia na online predaj odhodlať
- Registrácia aj predaj bude zadarmo
Na Facebooku vznikla nová platforma. Volá sa Facebook Shops a vytvára priestor pre biznis. Predstavitelia Facebooku oznámili príchod novej predajnej online platformy včera, informuje Financial Times.
Zadarmo a jednoducho
V tejto konkrétnej aplikácii si môžeš vytvoriť svoj vlastný online obchod úplne zadarmo. Predávať môžeš nielen cez Facebook, ale aj Instagram. Principiálne by mala táto vychytávka fungovať podobne, ako facebookový Marketplace, ten je však skôr blšákom.
Na niektorých zahraničných trhoch už Facebook Shops dostupná je, zatiaľ sa presne nevie, na ktorých.
V lete by sa mala spustiť aj verzia pre Instagram, tá zavíta najprv do Ameriky a neskôr sa rozšíri do zvyšných krajín sveta presne tak isto, ako je facebookový náprotivok.
Facebook Shops je niečo ako online obchodný dom. Spotrebiteľ si bude môcť vybrať segment, aký potrebuje a veľmi jednoducho v tovare daného obchodu listovať. Orientácia je jednoduchá. V prehľadných záložkách nájdeš, čo potrebuješ, vyberáš a platíš.
„Ak scrollujete v online obchode v našej aplikácii alebo si niečo kúpite, uvidíme to a tento poznatok sa budeme snažiť využiť na to, aby sme vám ukázali tipy a odporúčania pre ďalšie veci, o ktoré by ste sa v budúcnosti mohli mať záujem,“ vysvetlil princíp Mark Zuckerberg.
Takto si môže zarábať úplne každý. Facebook ti dáva priestor podnikať pod jeho značkou. V čase koronakrízy ale aj po nej chce pomôcť predovšetkým malým podnikateľom.
Fanúšikovia Amazonu sa búria
Tí, ktorí si roky budovanú dominanciu Amazonu začali konečne v poslednej dobe užívať ešte o čosi viac, s nástupom novej online predajnej platformy až tak nesúhlasia.
„Facebook všetko valcuje. Ak chce Zuck vybudovať svoje impérium, bude sa musieť vyrovnať s Amazonom a globálne zjednotiť WhatsApp, Instagram Direct a Messenger na podporu jedného kanála, aby mohol zákazník komunikovať s predajcom, čo predstavuje hrozbu pre dlhodobú dominanciu Amazonu,“ píše Chris Messina ako komentár k vzniknutej platforme.
Podľa väčšiny, pre Zuckerberga by mohlo byť najväčšou možnou hrozbou práve takmer monopolné postavenia Amazonu vo svete. Tento silný subjekt si budoval svoje meno v čase, keď sa ešte o tejto forme predaja až tak veľa netušilo. Dnes prišli iné obchody, menšie a väčšie, niektoré vznikli a následne zanikli, no Amazon je tu stále.
Uvidíme, akým spôsobom sa popasuje s Facebookom.
Zmena spotrebiteľského správania
Práve v pandemickom období sa spotrebiteľské správanie výrazne zmenilo. Kamenné predajne ostali zatvorené a niektorí malí podnikatelia tak museli hľadať možnosti, ako prežiť. Mnohé obľúbené obchodíky napríklad aj z bratislavského Starého mesta presedlali práve na online predaj a začali postupne svojich zákazníkov učiť takémuto novému prístupu.
Online predaj stúpol v čase korony enormne, v určitých segmentoch, ktoré boli doposiaľ zaznávané, alebo menej potrebné, dokonca o 5 000 %. V tomto prípade hovorili predajcovia online obchodu o šijacích strojoch, ktoré zažívali ešte na začiatku pandémie svoju renesanciu.
Zdroje: ft.com, priducthunt.com