Zuckerberg tvrdí, že princíp Facebooku sa nezmení. Očakáva, že sa firmy po bojkote vrátia

  • Zuckerberg odmieta zmenu pravidiel a prístupu
  • Po bojkote niektorých inzerantov očakáva, že sa čoskoro aj tak vrátia späť
Instagram/catgenie, zuck
  • Zuckerberg odmieta zmenu pravidiel a prístupu
  • Po bojkote niektorých inzerantov očakáva, že sa čoskoro aj tak vrátia späť

Začala sa kampaň s názvom „Stop nenávisti pre zisk“ . Vyvíja nátlak na Facebook, aby zmenil svoju politiku týkajúcu sa nenávistných prejavov. Za posledné týždne stovky spoločností vyhlásili bojkot a stiahli svoje reklamy zo sociálnej siete. Zuckerberg odmieta akúkoľvek zmenu pravidiel, ktorá by viedla k cenzúre a tvrdí, že ich protest nepotrvá dlho. 

V roku 2019 mala spoločnosť tržby z reklamy 69,7 miliárd dolárov. Dnes, keď už takmer 1000 reklamných spoločností vyhlásilo bojkot, nie je jasné, ako veľmi to Facebook poškodí. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CatGenie (@catgenie),

Stop Hate for Profit

Kampaň začala v stredu 1.júla. Organizátori vyzvali firmy, ktoré využívajú obchodný priestor Facebooku, aby počas celého mesiaca túto možnosť nevyužívali.

„Žiadame všetky podniky, aby v súlade s našimi najhlbšími americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti v júli neinzerovali na Facebooku,“ vyhlásili.

Vadí im, že spoločnosť nedostatočne bojuje proti nenávisti, ktorú užívatelia na sociálnej sieti zverejňujú a šíria. 

Do kampane sa zapojilo množstvo veľkých firiem s celosvetovým dopadom Adidas, Aviva, Coca Cola, Ford, Mars alebo Starbucks. Niektoré z nich svoju reklamu stiahli aj z iných sociálnych sietí. 

Problémy aj kvôli Trumpovi

Väčšina problémov vzniká napríklad kvôli prezidentovi USA Donaldovi Trumpovi.  Koncom mája napríklad napísal „keď sa začne rabovanie, začne sa streľba“.  Nedávno povedal, že ak sa ľudia pokúsia vytvoriť autonómnu zónu vo Washingtone, D.C., stretnú sa s „vážnymi silami“. Facebook odmieta jeho nenávistné a zavádzajúce príspevky cenzurovať. 

V piatok Zuckerberg oznámil, že Facebook odteraz bude označovať politický obsah, ktorý porušuje ich politiku, za „spravodajský“. Žiadny z jeho doterajších komentárov však takéto označenie nedostal, pretože je na Facebooku vytvorená výnimka pre „diskusiu o použití sily štátom“. Podľa spoločnosti je teda všetko v poriadku. 

Nedostatočné opatrenia

Stop Hate for Profit tvrdí, že pravidlá Facebooku nie sú dostatočné a ak niekoho príspevky volajú po násilí, nemali by byť povolené.

„Pošlime Facebooku silný odkaz: vaše zisky nikdy nebudú stáť za podporu nenávisti, bigotnosti, rasizmu, antisemitizmu a násilia,“ napísali na webstránke www.stophateforprofit.org.

Zuckerberg odmieta väčšiu cenzúru, považuje ju za škodlivú a nevidí dôvod, prečo by mal meniť svoje zásady. 

Stále viac od nás žiadajú, aby sme cenzurovali veľa rôznych druhov obsahu, čo ma skutočne znepokojuje. Myslím si, že je to trochu ako zoznam vecí, ktoré nesmiete spoločensky povedať, ale záujem o ne stále rastie, “ povedal. „Chystáme sa odstrániť obsah, ktorý je skutočne škodlivý, ale v určitom okamihu je potrebné rozlíšiť, čo už je cenzúra.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: foxbusiness.com, finreport.sk

Najnovšie videá

Trendové videá