Zuckerberga bude nový názov stáť obrovské prachy. Zmena čelí kritike, končí aj kľúčová funkcia Facebooku

  • Facebook pred pár dňami oznámil, že bude fungovať pod názvom Meta. Narazili však na problém
  • Súčasní majitelia vnímajú, že cena, za ktorú ochrannú známku ponúkajú, sa môže zdať privysoká
  • Ľuďom sa navyše nový názov nepáči, ukázal prieskum
  • Končí aj kľúčová funkcia sociálnej siete Facebook
Meta PC
Twitter/@METAPCs
  • Facebook pred pár dňami oznámil, že bude fungovať pod názvom Meta. Narazili však na problém
  • Súčasní majitelia vnímajú, že cena, za ktorú ochrannú známku ponúkajú, sa môže zdať privysoká
  • Ľuďom sa navyše nový názov nepáči, ukázal prieskum
  • Končí aj kľúčová funkcia sociálnej siete Facebook

Spoločnosť Facebook už nie je Facebookom, informovali sme ťa. Premenovali sa, pretože sa názov ich firmy spájal iba s jedným z ich produktov a nevedel tak odrážať všetko to, na čom pracujú.

Už dnes fungujú pod názvom Meta. Ukázalo sa však, že na ich nový názov má ochrannú známku už niekto iný, informuje portál Hypebeast.

Sú ochotní ju predať, nie však za drobné

Firma, ktorá drží ochrannú známku názvu Meta, je však otvorená myšlienke, že ju predajú Markovi Zuckerbergovi na rebranding jeho spoločnosti. Nebude to však len tak, meno pre nich má svoju hodnotu.

Majitelia spoločnosti Meta PC si na názov „Meta“ dali ochrannú známku ešte v auguste. Vzťahuje sa na počítače, notebooky, tablety, softvéry a ďalšie veci, ktoré súvisia s technikou. Teda presne na oblasť, ktorej sa venuje aj Facebook.

Na Zuckerbergove vyhlásenie reagovali s humorom. Na Twitter pridali video, v ktorom „hrdo ohlasujú“, že meno ich spoločnosti menia na Facebook.

Joe Darger a Zack Shutt, zakladatelia Meta PC tvrdia, že sú ochotní ich názov Zuckerbergovi predať za 20 miliónov dolárov, čo je v prepočte o niečo viac než 17 miliónov eur.

Tvrdia, že vnímajú, že cena sa môže zdať verejnosti privysoká. Vysvetľujú však, že budú musieť preznačiť všetko z ich dielne, čo bude niečo stáť. Na ich ponuku zatiaľ Zuckerberg nereagoval.

Premenovanie bolo nevyhnutné, od budúcnosti si sľubujú veľa

Zakladateľ Facebooku oznámil premenovanie jeho spoločnosti koncom októbra: „Odteraz budeme hlavne metaverse,“ povedal. Meno sociálnej siete zostáva rovnaké.

Premenovanie spoločnosti vysvetľoval tým, že je ich názov úzko prepojený len s jedným z ich projektov a preto nemôže reprezentovať všetko, čomu sa dnes venujú. Plány do budúcna majú ešte väčšie, zmena mena bola preto nevyhnutná.

V metaverse budete môcť robiť takmer čokoľvek, čo si dokážete predstaviť – stretnúť sa s priateľmi a rodinou, pracovať, učiť sa, hrať sa, nakupovať, tvoriť – ako aj úplne nové skúsenosti, ktoré v skutočnosti nezodpovedajú tomu, ako dnes uvažujeme nad počítačmi či telefónmi,“ opisuje. 

Zuckerberg vo svojom statuse opísal aké zmeny čakajú technológie, na ktorých pracujú. „V tejto budúcnosti sa budete môcť okamžite teleportovať ako hologram, aby ste boli v kancelárii bez dochádzania, na koncerte s priateľmi alebo v obývačke svojich rodičov, aby ste zastihli všetko,“ píše zakladateľ populárnej sociálnej siete. 

Ľuďom sa názov nepáči, vidia za ním nekalé dôvody

Okrem toho, že nový názov môže vyjsť spoločnosť ešte draho, sa ľuďom nepáči. Ako informuje Forbes, iba 25 % z opýtaných sa nový názov firmy pozdáva, 40 % sa nepáči vôbec. Nový projekt spoločnosti ľudí navyše veľmi nezaujíma, projekt virtuálnej reality Metaverse zaujal len 32 % ľudí. Tieto dáta ukazuje najnovší prieskum. 

Zuckerbergovi tiež neveria, že ide názov spoločnosti meniť preto, aby odrážal budúcnosť, ktorú sa chystajú vytvoriť. 51 % respondentov si myslí, že sa chceli len dištancovať od negatívnych správ, ktoré obleteli médiá po celom svete. 50 % sa domnieva, že len chceli odvrátiť pozornosť od nedávnych škandálov.

Spoločnosť si prešla v poslednej dobe vlnami kritiky. Valiť sa na ňu začali po tom, čo bývalá zamestnankyňa sociálnej siete po odchode z firmy začala zverejňovať interné dokumenty. Ukázalo sa, že zámery spoločnosti nemusia byť čestné – závažné problémy, o ktorých dlhodobo vedeli, neriešili.

Zuckerberga ľudia skutočne nemusia

Do prieskumu, na ktorý upozornil Forbes sa zapojilo 2 200 ľudí a údaje zbierali od 29. októbra do 1. novembra. Aj keď sa po zverejnených informáciách mohlo zdať, že spoločnosť nadobro príde o všetkých priaznivcov, nestalo sa tak. Nové meno spoločnosti či sám majiteľ však obstáli horšie.

55 % respondentov má na spoločnosť stále pozitívny pohľad, naopak, negatívne ju vníma 39 %. Nové logo si obľúbilo 32 % respondentov a 30 % sa nepáči vôbec. Zuckerberg obstál zo sledovaných oblastí najhoršie. Iba 22 % z opýtaných má na generálneho riaditeľa v súčasnosti pozitívny názor, zatiaľ čo 54 % z nich ho vníma negatívne.

zdroj: Flickr/Anthony Quintano

Končia s kľúčovou funkciou

Facebook oznámil, že končí s jednou zo svojich kľúčových funkcií, zmaže tváre miliárd používateľov, informuje portál Vice. „Končíme so systémom rozpoznávania tváre,“ oznámil Jerome Pesenti, zamestnanec Facebooku. Vysvetľuje, že tváre tých, ktorí spoločnosti dovolili rozpoznávať ich tvár na fotkách a videách vymažú: „Odstránime šablónu na rozpoznávanie tváre, ktorú sme používali na ich identifikáciu.“

Zmena bude citeľná najmä pri systéme, ktorým sa na fotkách označovali ľudia. Sociálna sieť vedela ľudí rozoznať a tak používateľovi, ktorý fotografiu zverejnil, navrhnúť konkrétnu osobu, ktorú by mal označiť.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Hypebeast, Twitter/ MetaPC, SIU, Vice, Forbes

Najnovšie videá

Trendové videá